خبرگزاری کار ایران

امام جمعه برزک درسیزدهمین جشنواره گل و گلاب این شهر

در سیزدهمین جشنواره گل و گلاب برزک ارزشها رعایت شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۸۸

با زحمات فراوانی که دست اندرکاران سیزدهمین جشنواره گل وگلاب برزک متحمل شدند توانستیم شاهد جشنواره ای باشیم که به ارزشهای اسلامی جسارت نشود

با زحمات فراوانی که دست اندرکاران سیزدهمین جشنواره گل وگلاب برزک متحمل شدند توانستیم شاهد جشنواره ای باشیم که به ارزشهای اسلامی جسارت نشود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «حجت الاسلام حلاجی مفرد» امام جمعه شهربرزک در دومین شب از سیزدهمین جشنواره گل و گلاب شهر برزک که شامگاه جمعه نهم خرداد با حضورمعاونین سیاسی امنیتی و عمرانی فرمانداری، شهردار واعضای شورای اسلامی شهرکاشان، خانواده معظم شهداء، مسئولین بعضی از ادارات شهرستان کاشان، بخشدار، شهردار اعضای شورای اسلامی و شهروندان برزک و گردشگران داخلی و خارجی در تپه تفریحی، تاریخی قلعه این شهر برگزار شده بود، ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران و رضایتمندی از برگزاری این جشنواره خطاب به حاضرین گفت: ازاینکه می بینم شما جوانان، برادران و خواهران و میهمانان عزیز از این فضای معنوی، با صفا، با طراوت و یا نشاط شاد و خوشحال هستید بنده هم خوشحالم.

امام جمعه برزک با اشاره به اینکه همگان باید قدردان نعمت الهی که به برکت خون شهدا خداوند متعال کشور جمهوری اسلامی ایران را در سایه امنیت به ملت سرافرازمان عطا نمود باشیم، خطاب به میهمانان و شرکت کنندگان در سیزذهمین جشنواره گل وگلاب برزک گفت: حضور همگان در سیزدهمین جشنواره گل و گلاب برزک به منظور تکریم از گل محمدی که یکی از نشانه ها و آیات الهی است می باشد.

حجت الاسلام حلاجی مفرد گل محمدی را براساس روایات از اثر عرق بدن مبارک پیامبر اکرم(ص) در سفر معراج که به زمین ریخت و براثر این قطرات عرق پیامبر اکرم گل محمدی از روی زمین روییده شد دانست و گفت: گل محمدی یکی از نشانه الهی که با پیامبر اکرم پیوند خورده می باشد.

امام جمعه برزک با بیان اینکه برگزاری سیزدهمین جشنواره گل و گلاب برزک را به فال نیک می گیریم و همگان باید فدردان این نعمت الهی باشیم. گفت: هرچند سنتی که از جهان مسیحیت وارد اسلام شده که در قبور و خیلی از مراسم ها گل محمدی را با این همه قداستی که دارد زیر پا لح می کنند. گفت: نباید ازاین سنت پیروی کنیم بلکه تا می توانیم ازاین نعمت الهی که به نام پیامبر(ص) هست باید تکریم و احترام بگذاریم.

حلاجی مفرد وجود امام زمان(عج) را همانند گل محمدی معطر دانست و گفت: همانطور که گل معظر و شفابحش است وجود و عطر امام زمان(عج) هم معطر و شفابحش است و تمام کائنات را گرفته است.

وی از مدیریت خوبی که شورای اسلامی شهر، شهردار و دیگر دست اندرکارانی که از راه دور و نزدیک این جشنواره را مدیریت کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم برگزاری این جشنواره به عنوان یک الگوی به تمام معنا برای همه مطرح و تحسین برانگیر بوده باشد، هرچند با زحمات فراوانی که دست اندرکاران سیزدهمین جشنواره گل وگلاب برزک متحمل شدند توانستیم شاهد جشنواره ای باشیم که به ارزشهای اسلامی جسارت نشد.

امام جمعه برزک در پایان از برگزاری یادواره ۱۵۰ شهید بخش برزک بعداز ظهر پنج شنبه هفته جاری در روستای آزران خبرداد و گفت: امیدواریم با حضور در این مراسم معنوی توانسته باشیم قدردان شهدا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز