خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان در دیدار با پاسداران ناجیه مقاومت بسیج کاشان:

سخن و موعظه باید از جان واعظ تراوش کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۲۸۵

کسی که بر کرسی تزکیه و تعلیم می‌نشیند باید خیلی از دیگران فاصله داشته باشد.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه تزکیه و تعلیم کار انبیاء و صالحان است گفت: کسی که بر کرسی تزکیه و تعلیم می‌نشیند باید خیلی از دیگران فاصله داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ظهر امروز یک شنبه چهاردهم اردیبهشت در دیدار با پاسداران، فرمانده، رئیس و اعضای نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان که در حسینیه علی اکبر به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم برگزار شده بود ضمن تبریک هفته معلم و گرامی داشت هفته عقیدتی سیاسی گفت: کسی که می‌خواهد دیگران را ارشاد، هدایت و تعلیم دهد باید وجودش از همه آلودگی‌ها پاک باشد.

«آیت الله عبدالنبی نمازی» با اشاره به اینکه مسائل تربیتی شعاری نیست، خطاب به اعضای نهاد نمایندگی رهبری در سپاه کاشان گفت: تزکیه و تعلیم کار انبیاست.

وی با بیان اینکه رهبری و هدایت جامعه و انسان‌ها از فضای ظلمت به سوی فضای نور کار خداست گفت: با توجه به اینکه خداوند این پست را به انبیاء تفویض کرده است سخن و موعظه واعظ باید از جان واعظ تراوش کند نه اینکه از زبان واعظ تراوش کند.

عضو خبرگان رهبری به شناخت و مهار کردن علم در جامعه به صورت یادداشت‌برداری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه علم مانند پرنده است باید آن را بازداشت کرد تا فرار نکند.

نمازی با اشاره به اینکه همه در آزمون الهی در برابر مشکلات که باید با جهاد نفس مبارزه کنیم قرار گرفته‌ایم گفت: در طول تاریج خیلی از انسان‌های دانه درشت به دلیل عدم مبارزه با جهاد نفس از شبکه‌های آزمون الهی فرو افتادند.

امام جمعه کاشان تصمیم حضرت امام خمینی در ایجاد نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه به منظور تعلیم و تربیت را به خاطر توحیدی بودن این نهاد ارزشی و معنوی دانست و گفت: با توجه به اینکه سپاه پاسداران به خاطر رسالتی که در پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دینی دارد اعضای این نهاد در سپاه وظیفه سنگین‌تری نسبت به سایر نمایندگی‌های نهاد رهبری در دیگر ارگان‌ها دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به دو ماموریت مهم نظامی و دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: سپاه در مامورین نظامی در مقابل تعرض دشمنان باید با انگیزه و معرفت به میدان بیاید و در ماموریت دفاع از ارزش‌های معنوی نظام که همیشه مورد تعرض و تهدید دشمنان بوده معرفتش را روز به روز افزایش دهد.

وی به تفاوت مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه و دیگر ارگان‌های کشور اشاره کرد و گفت: در نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه باید تفاوت ویژه نسبت به سایر نهاد نمایندگی‌های دیگر وجود داشته باشد به طوری که هم مسلح به سلاح، علم و خدا‌شناس باشند.

عضو خبرگان رهبری خود راضی بودن را یکی از آفت‌های نفس دانست و خطاب به حاضرین گفت: با توجه به اینکه فتنه از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است اعضای نمایندگی ولی فقیه درسپاه باید فتنه‌شناس باشند و با ابزار علم گذر از فتنه را برای دیگران بیان کنید.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمدی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشان ضمن بیان برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در سپاه کاشان گفت: تجلیل از هادیان و مربیان عقیدتی سیاسی نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

وی به وظایف نظامی و معنوی سپاه اشاره کرد و گفت: روند پیوند صمیمانه سبز پوشان سپاه در پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان کاشان با روحانیت، حوزه‌های علمیه ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز