خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری:

لازمه پیشرفت، حلال‌خوری است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۳۴۴

رئیس موسسه روایت سیره شهدا: پذیرفتن دعوت مردم ازطرف امام باقر(ع) را در سه ماموریت دانست که درحال فراموشی است

رئیس موسسه روایت سیره شهدا پذیرفتن دعوت مردم ازطرف امام باقر(ع) را در سه ماموریت دانست که در حال فراموشی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، همزمان با هفته گرامیداشت حضرت علی بن محمدالباقر(ع)، مراسم شام قریبان شهادت حضرت با حضور خیل عظیم زائرین و مجاورین حرم مطهر برگزار شد.

حجه الاسلام والمسلمین ماندگاری اولین ماموریت حضرت علی بن باقر(ع) را تبیین حلال و حرام خدا دانست و اظهار داشت: مردم کاشان مردمی بودند که حلال و حرام خدا را می‌خواستند و امام باقر(ع) نیز به خواسته آن‌ها جواب داد.
وی با اشاره به اینکه برخی مردم کارهای ناشایست خود را توجیه می‌کنند در حالی که این حقیقت قرآن نیست رمز و کلید عمل صالح را حلال خوری دانست.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا تاکید کرد: آنهایی که مبلغ رسالت الهی هستند و رسالت الهی را به مردم می‌رسانند نباید ترس داشته باشند همانگونه که فرزند امام باقر(ع) در قبال مردم دیروز کاشان انجام داد.

وی با نقل روایتی از امام زمان(عج) که می‌فرمایند: روز قیامت ندا می‌آید که غاصبین اهل البیت را بیاورید پس می‌پرسند چه کسانی هستند؟ جواب می‌آید که آنهایی که یک درهم از مال اهل بیت(خمس) در اموالشان است. از مردم خواست تا هر شخصی در هر شغلی باید جهت حلال کردن و پاک نمودن اموال و دارایی‌هایش به علما مراجعه نماید.

حجه الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار داشت: ماموریت دوم حضرت این بود که حلال و حرام خدا را منتشر کند تا نفعش به خود مردم برسد.

وی با تشبیه جامعه اسلامی به کشتی گفت هماهنگونه که یک طرف کشتی سوراخی ایجاد شود همه آن و سرنشینان آن به خطر می‌افتندجامعه اسلامی نیز به خطر می‌افتد.

حجه الاسلام والمسلمین ماندگاری سومین ماموریت حضرت علی بن باقر(ع) را اینگونه بیان کرد که وقتی ارزشهای خدا بر زمین افتاد حضرت در برابر جدا شدن سر از بدن هم اجازه نداد.

وی افزود: شهدای اردهال برای قدرت، ثروت کشته نشدند بلکه برای حفظ ارزش‌ها و عفت و حیا شهید شدند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به برافراشتن پرچم اسلام در مملکت به رهبری امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد امروزه وضعیت به نحوی است که رهبر انقلاب بعد از ۳۵ سال غصه دار بگوید به میزان رشدی که اقتصاد و علم در مملکت ما داشته است فرهنگ رشد نکرده است.

حجه الاسلام ماندکاری لازمه پیشرفت و فرهنگ را، حلال خوری دانست و تاکید کرد ماموریت‌های حضرت علی بن باقر(ع) در حال فراموشی است و از مردم کاشان خواست تا این میراثبزرگ را به فراموشی نسپارند.

براساس این گزارش همزمان با هفته بزرگداشت حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) و در عصر روز شهادت آن حضرت مراسم شمع گردانی خادمین حرم مطهر نیز برگزار شد.

در این مراسم خادمین در صفوف منظم و درحالی که شمع‌هایی را در دست داشتند همنوا از شاهزاده حسین(ع) تا حرم مطهر حرکت کردند.

این مراسم در سالروز شهادت حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) با حضور خادمین حرم مطهر برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود هفته بزرگداشت شهید اردهال در روز ۲شنبه ۸ / ۲ / ۹۲ با برگزاری سومین شب شعر شهید اردهال در تالار فرهنگ از ساعت ۱۷:۳۰ به پایان خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز