خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه کاشان:

بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی حضرت فاطمه است

کد خبر : ۱۶۱۴۴۴

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: حضرت زهرا(س) الگوی عملی و عینی برای زنان مسلمان است که می تواند در همه زمینه ها سرمشق نسل امروز و فردا قرار گیرد

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: حضرت زهرا(س) الگوی عملی و عینی برای زنان مسلمان است که می‌تواند در همه زمینه‌ها سرمشق نسل امروز و فردا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، عباس زراعت در مراسم روز بزرگداشت روز زن در جمع بانوان کارمند این دانشگاه اظهار داشت: امید است همه ما بتوانیم از مکتب بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) بهره معنوی ببریم و بتوانیم زندگی خود را برپایه ارزش‌هایی که آن بزرگوار برای ما به ارثگذاشته تنظیم کنیم.

وی به عمر کوتاه حضرت فاطمه زهرا اشاره کرد و افزود: این زندگی کوتاه، ارزشی به وسعت تاریخ بشریت داشت که درخشش برق حیاتش، روشنگر راه انسان‌های سالک به سوی حق و معنویت شد.

وی اخلاق نیکو را از مهم‌ترین سجایای بانو حضرت فاطمه زهرا(س) بیان داشت خاطر نشان کرد: اگر بتوان مقدار کمی از سجایای اخلاقی آن بزرگوار را در زندگی خود پیاده کنیم ما هم می‌توانیم باقی باشیم.

با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا مایه مباهات و افتخار زنان است افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی کامل و بی‌بدیل است، لذا زنان باید سجایای اخلاقی این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار داده و به فرزندان ونسل جوان خود نیز منتقل نمایند.

سرپرست دانشگاه کاشان، تبیین ابعاد شخصیتی این با نوی بزرگ جهان اسلام را لازم دانست و اظهار داشت: وظیفه بانوان دانشگاهی است که در این زمینه‌ها تحقیق کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا و روز زن گفت: زن آئینه جمال الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر امامی حضرت فاطمه زهرا را اسوه محبت بخشش و ایثار ذکر کرد و افزود:

زنان رکن اصلی خانواده و شالودهٔ اصلی اجتماع بوده و در تربیت نسل‌های آینده نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: سلوک اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا(س) در زوایای زندگی شخصی و اجتماعیشان، برای ما ترسیم خط و فرهنگ زندگی است و یکی از اساسی‌ترین عواملی که باید به وسیله آن سبک زندگی خود را اصلاح کنیم، الگو گیری از معصومین و ائمه اطهار(ع) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز