خبرگزاری کار ایران

یک مدرس دانشگاه در نشست هم اندیشی گردشگری شهر زیر زمینی نوش آباد:

گردشگران خارجی، برای شناخت فرهنگ ایران سفر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۰۷

یک مدرس دانشگاه گفت: گردشگران خارجی که وارد کشور ی مثل ایران می شوند، برای شناخت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی مردم این کشور سفر می کنند.

یک مدرس دانشگاه گفت: گردشگران خارجی که وارد کشور ی مثل ایران می‌شوند، برای شناخت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی مردم این کشور سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «اکبر رضوانیان» در اولین نشست هم اندیشی گردشگری در شهر زیر زمینی نوش آباد افزود: گردشگران خارجی، دوستدار فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران هستند و این علاقه باید به عنوان جاذبه گردشگری مورد توجه برنامه ریزان قرار بگیرد.

به گفته وی، فلسفه ورود گردشگر، جاذبه‌های فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ماست که نیازمند برنامه ریزی و بهره برداری از این پتانسیل است که نیازمند هزینه‌های کلان هم نیست.

وی اظهار داشت: گردشگری فرهنگی هتل نمی‌خواهد بلکه حاضر است در خانه‌ای قدیمی بدون تشریفات و تجهیزات مدرن لذت زندگی ساده را تجربه کند.

وی تاکید کرد: آیین‌های سنتی و مذهبی مثل خیمه برداری نوش آباد، نخل برداری سرفره کاشان یکی از جذاب‌ترین مراسم برای گردشگران خارجی است که می‌تواند به عنوان یک تور گردشگری مذهبی مورد توجه قرار بگیرد.

صاحب برند گردشگری ایران گفت: ایران از لحاظ دارا بودن آثار تاریخی در رتبه دهم جهان و از لحاظ آثار طبیعی جز رتبه پنجم قرار دارد اما از لحاظ جذب گردشگر خارجی جز ۱۵۰ کشور اول دنیا هم نیستیم.

رضوانیان افزود: صنعت گردشگری جز پنج صنعت بر‌تر دنیا است و پیش بینی کار‌شناسان این است که تا ۲۰ سال آینده به رتبه اول صنعت دنیا برسد.

مدیر مجموعه باستانی شهرزیرز مینی نوش آباد گفت: بعد از فعالیت گروه شهرزیرزمینی نوش آباد در فضای مجازی برای تبادل نظر فعالان حوزه گردشگری، جلسات هم اندیشی این گروه به صورت ماهانه در یکی از آثار تاریخی انجام می‌شود.

عباس شافعی افزود: پرداختن به اهمیت صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه پایدار در شهرهای کوچک با مشارکت شهروندان بویژه صاحبنظران بخش خصوصی و استفاده از سایر اندیشه‌ها از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

به گفته وی، نخستین جلسه از این مجموعه نشست‌ها با عنوان ˈنشستیدرزیرزمینˈبه بررسی جایگاه گردشگری با تکیه بر هویت بومی به صورت نمادین در اتاق مشورت شهر زیرزمینی نوش آباد برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز