خبرگزاری کار ایران

در ده روز اول تعطیلات نوروزی؛

۷۵هزار گردشگر از آثار تاریخی نوش آباد دیدن کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۲۷۵

در ده روز اول تعطیلات نوروزی بیش از ۷۵ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مکان های تاریخی نوش آباد دیدن کردند.

ایلنا: شهردار شهر زیر زمینی نوش آباد گفت: در ده روز اول تعطیلات نوروزی بیش از ۷۵ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مکان های تاریخی نوش آباد دیدن کردند.

به گزارش " ایلنا " در آران و بیدگل " عباس شافعی " افزود: این میزان ورود گردشگر به نوش آباد، نسبت به آمار سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، ۲۵ هزار نفر از مسافران نوروزی، معماری کم نظیر و دستکند شهر زیر زمینی نوش آباد را مقصد گردشگری خود قرار داده اند که یک مکان کم نظیر در بین آثار دیدنی ایران و جهان است.

وی تصریح کرد: با وجود استقبال گردشگران از شهر زیر زمینی نوش آباد، اما بنا به اهمیت حفظ این اثر، مسافران در دو ورودی جداگانه توزیع شده اند و ایجاد خروجی نیز باعثکاهش تردد در این مکان شده است.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی گردشگری نوروزی به گونه ای است که به آثار تاریخی آسیبی وارد نشود و راهنمایان گردشگری در ابتدای سفر، ضرورت توجه به آثار تاریخی و حفاظت از آنها را به گردشگران آموزش می دهند.

شهردار شهر زیر زمینی نوش آباد گفت: در نخستین روز تعطیلات نوروزی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ گردشگر عید باستانی خود را در نوش آباد جشن گرفتند.

شافعی گفت: هر روز به طور متوسط دو هزا ر۵۰۰ و گردشگر جهت دیدن آثار و مکان های تاریخی نوش آباد وارد این شهر می شوند که حدود ۲۰۰ نفر آنها در مدارس و خانه های استیجاری اسکان می یابند.

به گفته وی، امسال نیز، در مسجدهای جامع، امام علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام این شهر که در مسیر گردشگری قرار گرفته اند، نمازجماعت برگزار می شود که مورد توجه مسافران واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز