خبرگزاری کار ایران

شهردارشهر زیر زمینی نوش آباد

شهر نوش آباد، در ساعت زمین خاموش شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۰۰۱

به منظور همراهی با شهرهای بزرگ جهان در برگزاری آیین «ساعت زمین» چراغ‌های این مجموعه تاریخی در آخرین شنبه ماه مارس، خاموش شد.

ایلنا: شهردار شهر نوش آباد گفت: به منظور همراهی با شهرهای بزرگ جهان در برگزاری آیین «ساعت زمین» چراغ‌های این مجموعه تاریخی در آخرین شنبه ماه مارس، خاموش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل «عباس شافعی» در جمع گردشگران مجموعه تاریخی شهر زیر زمینی نوش آباد افزود: این آیین اقدامی برای نشان دادن تعهد انسان‌ها نسبت به حیات همنوعان و حفاظت از محیط‌زیست است.

به گفته وی، اگرچه این طرح در شهرهای بزرگ جهان انجام می‌شود اما طی سه سال گذشته، شهروندان و تشکل‌های مردمی نوش آباد نیز با برگزاری این آیین، با همه بشر دوستان جهان همراه شده‌اند.

شافعی افزود: یکی از راه‌های حفاظت از محیط زیست، صرفه‌جویی در مصرف نور و انرژی لامپ‌هایی است که برای نمای بیرونی خانه، باغچه، راه‌پله‌ و انباری و پارکینگ‌ها روشن می‌ماند و با خاموش کردن این چراغ‌های اضافی، هزینه‌های خانواده نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: هدف از برگزاری ساعت زمین، خاموش کردن خانه‌ها و به تاریکی کشیدن شهر‌ها نیست. بلکه یادآوری درست مصرف کردن و زندگی در محیطی روشن بدون اتلاف کردن انرژی است.

شهردار شهر زیر زمینی نوش آباد گفت: اعضای انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش آباد، جمعیت کویر سبز کاشان و جمعی از گردشگران این مجموعه تاریخی نیز با روشن کردن شمع در برگزاری آیین ساعت زمین، مشارکت داشتند.

شافعی افزود: همزمان با برگزاری آیین ساعت زمین، آغاز طرح مطالعاتی استفاده از انرژی پاک برای روشنایی شهر زیر زمینی نوش آباد نیز به تصویب رسید و امیدواریم این طرح فروردین سال آینده به عنوان اقدامی نمادین مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از آنجا که درمنطقه کویری نوش آباد، بیشتر ماههای سال انرژی رایگان و قابل دسترس نور خورشید به آسانی قابل استفاده و تبدیل به انرژی الکتریکی است که با این اقدام امیدواریم فرهنگ سازی درستی برای استفاده از این منبع پاک انرژی در سایر بخش‌ها نیز انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز