خبرگزاری کار ایران

در ایام نوروز ۹۳؛

شهر زیرزمینی نوش آباد تا ساعت ۲۱ هر روز پذیرای گردشگران است

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۲۴۷

با توجه به استقبال گسترده و افزایش گردشگران، مکان های دیدنی و آثار تاریخی نوش آباد، از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۱ برای پذیرش مسافران نوروزی فعال خواهد بود.

ایلنا: مدیر مجموعه شهر زیرزمینی نوش آباد، گفت: با توجه به استقبال گسترده و افزایش گردشگران، مکان های دیدنی و آثار تاریخی نوش آباد، در ایام نوروز، همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۱، برای پذیرش مسافران نوروزی فعال خواهد بود.

" عباس شافعی " در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر افزود: شهرزیر زمینی نوش آباد به دلیل منحصر به فرد بودن آن، مورد توجه مسافران به ویژه گردشگران خارجی بوده و باعثافزایش تعداد بازدید کنندگان آثار تاریخی از شهر نوش آباد شده است.

وی اظهار داشت: بعد از تعطیلی مکانهای دیدنی کاشان در ساعت ۱۹، نزدیکی مسیر امکان مناسبی است تا گردشگران با طی کردن مسافت پنج کیلومتری به نوش آباد سفر کرده و شب را در این شهر کویری سپری کنند.

وی اظهار داشت: در میدان ورودی شهر زیرزمینی نوش آباد، کارگاه های صنایع دستی، معرق کاری، نازک کاری چوب و خراطی برای میهمانان نوروزی این شهر تاریخی مستقر شده است.

به گفته وی، رویکرد ستاد گردشگری نوش آباد، در نوروز امسال، بر پایه آشنایی گردشگران با مکان های تاریخی و اهمیت و ضرورت حفظ آثار تاریخ و تمدن ایران اسلامی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: آثار تاریخی و تمدنی مربوط به یک نقطه نیست بنا براین هر ایرانی در هرکجای دنیا که هست باید برای معرفی و حفظ این آثار به سهم خود تلاش کند که طرح شهروند افتخاری شهرزیرزمینی نوش آباد در راستای اجرای این هدف می باشد.

شافعی گفت: با هماهنگی های انجام شده، راهنمایان گردشگری در باغ فین کاشان نسبت به معرفی آثار تاریخی نوش آباد به عنوان بخشی از تمدن باستانی سیلک اطلاع رسانی می کنند.

شهرتاریخی نوش آباد از توابع شهرستان آرزان و بیدگل که در پنج کیلومتری شمال کاشان قرار گرفته از جمله مناطقی است که به همراه نیاسر و قمصر، بعد از نابودی تمدن سیلک مورد توجه ساکنان آن قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز