خبرگزاری کار ایران

دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی نوریان کاشان جشنواره تدریس برگزار کردند

کد خبر : ۱۵۲۲۷۲

جشنواره تدریس توسط دانش آموزان این واحد آموزشی با هدف تقویت ارتباط متقابل معلم و دانش آموزان، پرورش روحیه خلاقیت و استعدادهای نهفته دانش آموزان برگزار شد.

ایلنا: مدیر دبیرستان نمونه دولتی نوریان کاشان گفت: جشنواره تدریس توسط دانش آموزان این واحد آموزشی با هدف تقویت ارتباط متقابل معلم و دانش آموزان، پرورش روحیه خلاقیت و استعدادهای نهفته دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان " فریده مردانی " در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در اجرای این جشنواره، از آغاز سال تحصیلی دانش آموزان هر کلاس در گروه‌های هفت نفره، با شیوه‌های ابتکاری و خلاقانه خود به تدریس درس‌های علوم، عربی، زبان خارجه و مطالعات اجتماعی در کلاس با حضور معلم و همکلاس هایشان پرداختند.

به گفته وی، در مرحله مقدماتی هر گروه در کلاس خود مورد داوری دیگر همکلاس ها و دبیران خود قرار گرفته و از هر درس دوگروه برتر به مرحله نهایی راه پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: در مرحله پایانی، گروه های برتر در حضور همه دانش آموزان مدرسه و دبیران سرگروه آموزشی درس مربوط، به اجرای تدریس پرداختند و گروه های برتر انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و محصل که بر اساس طراحی منظم و هدفدار برای ایجاد تغییر در رفتار شاگردان انجام می شود و تعامل متقابل بین معلم و محصل متناسب با وضع شناختی شاگردان منجر به ایجاد شرایط مطلوب یادگیری می شود که اساس آن دانستن چگونه یاد گرفتن دانش آموزان و درک موضوع تدریس است.

وی اظهار داشت: در اجرای این جشنواره، دانش آموزان، با استفاده از قالب های شعر و سرود، نمایش و کارهای آزمایشگاهی به کمک ابزارهای تکنولوژی آموزشی و فناوری های ارتباطات به تدریس پرداختند

مردانی گفت: در مرحله ی پایانی این جشنواره در رشته عربی " ریحانه شکاری " ازپایه هفتم، " فاطمه جهانی " از پایه سوم، رشته علوم، " زهرا کریمی " پایه هفتم و " مطهره عندلیب " از پایه سوم صاحب رتبه های برتر شدند.

کارشناس مسوول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: فرآیند یادگیری، نیازمند پنج عنصر اساسی شامل توجه، مشاهده، یادسپاری، فهمیدن و تنظیم هدف است که مسوولیت پذیری دانش آموزان را تقویت کرده و به منجر به پایداری این یادگیری می شود.

" مهدی نجوی " در حاشیه دیدار از این جشنواره افزود: ایجاد محیطی چالش برانگیز توسط معلم، نوعی تنوع در کلاس ایجاد می کند تادانش آموزان صرفاً شنونده نباشند و در فرآیند آموزش مشارکت فعالداشته باشند.

به گفته وی، ایجاد فرصت فعالیت های عملی نظیر تجربه، آزمایش، مشاهده و نمایش دانش آموزان را برای شرکت در بحثها ترغیب می کند و به آنها فرصت می دهد که انتخاب کنند که چه چیزی بیاموزند و چگونه یاد بگیرند.

وی اظهار داشت: یادگیری مستلزم مشارکت فعال و سازنده یادگیرنده است و دانش آموزان در تعامل با دیگران بهتر و بیشتر و جدی تر می آموزند.

نجوی تاکید کرد: اگر دبیران در فرآیند تدریس، دانش آموزان را وارد فعالیت گروهی کنند، آنها شیوه همکاری با یکدیگر را یاد می گیرند و تدریس نیز برای آنها معنادار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز