خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

در شرایط جهان معاصر، باید هر مدرسه به عنوان یک سیستم تلقی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۲۲۱

هدف از کیفیت بخشی در نظام آموزشی، ارتقا ی آموزشی مدارس و تربیت دانش آموزان به عنوان شهروندانی خلاق است.

ایلنا: معاون آموزش متوسطهمدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: هدف از کیفیت بخشی در نظام آموزشی، ارتقا ی آموزشی مدارس و تربیت دانش آموزان به عنوان شهروندانی خلاق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «غلامحسین ناصح» در نشست معاونان آموزشی مدارس متوسطه کاشان افزود: برای کیفیت بخشی باید مفاهیم آموزش، کیفیت آموزشی و پیشرفت تحصیلی تعریف و تبیین شده و سپس برای انجام آن، برنامه ریزی شود.

به گفته وی، توجه به کیفیت آموزش در پایه اول متوسطه، برنامه ریزی و مشاوره صحیح برای توزیع بین رشته‌ای دانش آموزان، توسعه و غنی سازی شورای دبیران مدارس از جمله موارد اساسی در آغاز فرآیند بهبود کیفیت بخشی آموزش است.

وی تاکید کرد: تهیه منابع علمی و آموزشی برای معلمان، تشویق و حمایت همکاران و دانش آموزان برای شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات، توجه به ارزشیابی مستمر و تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات، دومین گام برای کیفیت بخشی فرآیند آموزش است.

به گفته وی، تهیه برنامه جامع سالانه بر اساس موافقت نامه شاخص‌های آموزشی، با توجه به عناصر چهار گانه فرصت‌ها، تهدید‌ها، نقاط قوت و ضعف برنامه عنصر اساسی مدیریت مدارس، باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

ناصح تصریح کرد: در شرایط جهان معاصر، باید هر مدرسه به عنوان یک سیستم تلقی شود که مدیران، به عنوان رهبر آموزشی، همکاری همه ارکان مدرسه را برای رسیدن به هدف جلب کند.

به گفته وی، در تئوری‌های مدیریت، مدیر به عنوان رهبر سازمان باید دارای مهارتهایی باشد که قضاوت، توانایی سازمانی، مصمم بودن، اتخاذ تصمیم، ایجاد احساس امنیت در دیگران و ترغیب دیگران به نظر دادن از جمله آن‌ها است و مدیران و معاونان مدارس باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: توانایی رسیدن به نتیجه گیری‌های منطقی و اتخاذ تصمیم‌های باکیفیت بر پایه اطلاعات موجود، داشتن مهارت در تشخیص نیازهای آموزشی و تعیین اولویت بین آن‌ها، دارا بودن توان ارزشیابی انتقادی از جمله مهارت‌های مدیریتی است.

معاون آموزش متوسطهمدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: یک مدیر آموزشی خوب کسی است که بتواند نیازهای آموزشی جامعه و مدرسه را مشخص کرده و با رعایت اولویت‌ها، به تصمیم گیری درباره حل و تأمین آن نیاز‌ها بپردازد.

وی بااشاره به مهارت برنامه ریزی تصریح کرد: در مهارت برنامه ریزی، زمان بندی و کنترل کار دیگران، مهارت استفاده بهینه نیرو‌ها و توانایی بر خورد درست با همکاران اهمیت زیادی دارد و مدیر آموزشی، از زمان و نیرو‌ها به طور بهینه در حل مشکلات و تأمین درخواست‌ها یا نیاز‌ها استفاده می‌کند.

ناصح تاکید کرد: ایجاد احساس امنیت در دیگران و تشویق همکاران و حتی دانش آموزان به ارائه نظر، از مهم‌ترین مشخصات مدیرانی است که نظرات دیگران همیشه برایشان مهم است و با ایجاد حس امنیت، کاری می‌کنند تا دیگران با اعتمادبه‌نفس نظرات خودشان را بگویند.

نشست معاونان آموزشی دبیرستانهای متوسطه دورهٔ دوم به مدت دو روز در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش کاشان برگزار شد. در این جلسات معاونان آموزش دبیرستان‌ها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در رابطه با کیفیت بخشی و مسایل آموزش پرداختند. کار‌شناس مسئول ارزیابی عملکرد در خصوص ارزیابی دبیران و کارکنان آموزشگاه و کار‌شناس مسئول آموزش متوسطه در رابطه با طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی در آموزش متوسطه مطالبی ارائه نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز