خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و توسعه منابع انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

در نظام های آموزش و پرورش پویا، علم و پژوهش نهادینه شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۶۴

در نظام های آموزش و پرورش پویا، علم و پژوهش، نهادینه شده و تحقیقات معلمان و دانش آموزان، از جایگاه و موقعیت واقعی برخوردار است.

ایلنا: معاون پژوهش و توسعه منابع انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: در نظام‌های آموزش و پرورش پویا، علم و پژوهش، نهادینه شده و تحقیقات معلمان و دانش آموزان، از جایگاه و موقعیت واقعی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «علیرضا فاضل دربندی» در آیین گشایش چهارمین نمایشگاه جابربن حیان کاشان افزود: اگر تحقیق به مدارس راه یابد، حس کنجکاوی و اشتیاق به تحصیل در دانش آموزان تقویت می‌گردد و استعدادهای بالقوه شکوفا می‌شود‌‌ همان طور که مولای متقیان حضرت علی علیه السلام فرمود: آموزش در کودکی همچون نقشی برسنگ ماندگار است.

وی بااشاره به اهمیت نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش درمدارس تصریح کرد: معلمان، نخستین مشعلداران پیشرفت فکری دانش آموزان هستند چرا که معلمان مجرب برای پربار کردن هرچه بیشتر درس، به دنبال اندیشه‌ها و مطالب تازه هستند.

وی تاکید کرد: معلمان پژوهشگر به دانش آموزان خود می‌آموزند که چگونه علمی فکر کنند، ‌منطقی بیندیشند، چگونه مشاهده کنند و چگونه مشاهدات خود را منظم نمایند.

وی بااشاره به مشارکت موفقیت آمیز خانواده‌ها در انجام تحقیقات دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره جابربن حیان اظهار داشت: خانواده به عنوان بستری مناسب که می‌تواند استعدادهای دانش آموزان را شکوفا سازد، در کنار نظام آموزشی، همیشه از جایگاه مهمی برخوردار بوده است.

معاون پژوهش و توسعه منابع انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: چنانچه نظام آموزشی قصد توسعه فرهنگ پژوهش در مدرسه را دارد، باید از دوره ابتدایی شروع کند و در دوره‌های تحصیلی بالا‌تر آن را بسط و گسترش دهد.

فاضل افزود: آموزش و پرورش باید در اولین گام باید تغییراتی را در کتب درسی اعمال نماید تا از این طریق حس کنجکاوی دانش آموزان ارضا شود و در برنامه درسی جایی برای پژوهش در نظر گرفته شده و درصدی نیز به فعالیت‌های علمی آنان اختصاص یابد..

کار‌شناس تکنولوژی آموزشی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی این شهرستان با یک هزار و ۵۰۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی در چهارمین جشنواره جابربن حیان شرکت کردن که ۳۷۵ طرح به مرحله نمایشگاه راه یافت.

«زینت طوطیان» افزود: هدف از اجرای این جشنواره، نهادینه کردن فرهنگ پژوهشگری و تفکر نقاد در جامعه دانش آموزی است که با مشارکت معلمان و والدین صورت می‌پذیرد.

به گفته وی، طرح‌های دانش آموزان در قالب پروژه‌های علمی، جمع آوری و طبقه بندی مجموعه‌ها، نمایش علمی(مدل، نمایش، تحقیق) و آزمایشهای در ارتباط با درس‌های علوم و ریاضی برای پایه‌های اول تا ششم و طراحی و ساخت برای سال پنجم و ششم ارائه می‌شود.

وی افزود: آثار حاضر در نمایشگاه، پس از داوری، به مرحله استانی ارسال می‌شود که امسال ۲۰ اثر از دانش آموزان کاشان به استان معرفی خواهد شد، در حالی که این رقم متناسب با میزان شرکت کنندگان نیست.

طوطیان اظهار داشت: این نمایشگاه تا پایان بهمن ماه، در دبیرستان ایثارگران کاشان واقع در خیابان غیاثالدین جمشید کاشانی برای بازدید دانش آموزان و به همراه معلمان و خانواده آن‌ها دایر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز