خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کاشان:

آموزش و پرورش سهم بالایی در آگاهی بخشی خانواده و جامعه داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۴۶

آموزش و پرورش سهم بالایی در آگاهی بخشی خانواده و جامعه داشته است و هیچ نهادی برای فرهنگ سازی جامعه، کار واقعی انجام نداده است.

ایلنا: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کاشان گفت: آموزش و پرورش سهم بالایی در آگاهی بخشی خانواده و جامعه داشته است و هیچ نهادی برای فرهنگ سازی جامعه، کار واقعی انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «محمد حسین زاهد» در همایش نقش آموزش و پرورش در ارتقا فرهنگ عمومی در کانون الزهرا کاشان افزود: برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزش خانواده در مدارس، سهم بزرگی در فرهنگ سازی جامعه داشته که در آموزش و پرورش اتفاق افتاده و عملی شده است.

به گفته وی، آموزش و پرورش، می‌تواند به درستی مشکلات جامعه را رصد کند، دانش آموزی که مشکل رفتاری دارد، حکایت از درون خانواده است، افت تحصیلی، فضای محیط خانواده را ترسیم می‌کند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها باید نقش تربیتی خود را به درستی انجام دهند ولی ناکار آمدی خانواده در ایفای نقش خود، آموزش و پرورش را در انجام رسالت خود با چالش روبرو کرده است.

وی تاکید کرد: امر به معروف، ‌‌ همان احساس مسوولیت شهروندان است که در جامعه کم رنگ شده است، در حالی که جهان بینی اسلامی می‌گوید، همه در برابر سعادت هم مسوول هستیم و نباید این مسوولیت خود را فراموش کنیم.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کاشان گفت: بی‌توجهی شهروندان، مشکلات سنگینی بر جامعه تحمیل می‌کند و افراد جامعه باید رفتار خود را اصلاح کنند تا به دست خود، بستر جرم را فراهم نکنند.

وی تصریح کرد: جرایم هر روز مثل ویروس در جامعه تولید می‌شود و صدمات جدی بر جامعه وارد می‌کند. پله‌های دادگستری شلوغ‌تر از امامزاده و مسجد شده است وپول نفت صرف ساختن زندان و توسعه دادگستری و کلانتری می‌شود.

زاهد افزود: مردم در اجرای مراسمی مثل چهارشنبه آخر سال، دنبال رضایت هستند اما شادی و رضایت معیار و قانون دارد که نباید باعثایجاد بی‌نظمی در جامعه شده و جامعه را خطر روبرو کند.

همایش نقش آموزش و پرورش در ارتقا فرهنگ عمومی با حضور مدیران و معاونان پرورشی مدارس کاشان در کانون الزهرای این شهر برگزار شد که مدیران و کار‌شناسان آموزش و پرورش، فرمانداری، نیروری انتظامی، اداره آب و فاضلاب و شرکت گاز در این مورد سخنرانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز