خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان:

دانشگاه کاشان به عنوان قطب پژوهشی گازسنتز انتخاب شد

کد خبر : ۱۳۸۵۲۹

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از قطب‌های پژوهشی گازسنتز در سند کاتالیست صنعت نفت کشور معرفی شد.

ایلنا: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از قطب‌های پژوهشی گازسنتز در سند کاتالیست صنعت نفت کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «مجید منعم‌زاده» در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این انتخاب با توجه به فعالیت‌های دانشگاه کاشان در زمینه گاز سنتز و ضمن بررسی سوابق و فعالیت‌های انجام شده توسط کار‌شناسان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی صورت گرفته است.

وی افزود: دانشگاه کاشان با این انتخاب به عنوان مرکز پژوهشی برای اجرای پروژه‌های مرتبط با صنعت نفت و گاز کشور مطرح است.

منعم‌زاده ابراز امیدواری کرد: تا با همکاری تمامی ارگان‌های پژوهشی، دستیابی به دانش فنی بومی کاتالیست در کشور فراهم شود.

اصطلاح گاز سنتز به مخلوط‌های گازی اطلاق می‌شود که محتوی منوکسیدکربن و هیدروژن به نسبت‌های مختلف باشند. هیدروژن و منوکسیدکربن دو مادة مهم در صنایع شیمیایی محسوب شده و دارای مصارف و کاربردهای فراوانی هستند.

گاز سنتز مادة اولیه بسیار با ارزشی جهت تولید مواد متنوع شیمیایی است. با استفاده از این گاز و فرایندهای مختلف، می‌توان مواد متنوع شیمیایی را تولید نمود که بسته به روش تولید آن نسبت‌های مختلف هیدروژن به منوکسیدکربن به دست می‌آید. همچنین در موارد مصرف در صنعت، بسته به فرایندی که گاز در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت‌های مختلف لازم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز