خبرگزاری کار ایران

همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)

راه اندازی کارگاه مخمل بافی توسط یکی از جوانترین هنرمندان صنایع دستی کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۰۲

همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) کارگاه مخمل بافی توسط " مهدی محتشمی " هنرمند جوان صنایع دستی کاشان راه اندازی و افتتاح گردید.

ایلنا: همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) کارگاه مخمل بافی توسط مهدی محتشمی هنرمند جوان صنایع دستی کاشان راه اندازی و افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " در کاشان این کارگاه مخمل بافی در بافت قدیمی کاشان و مرکز محله سلطان امیراحمد(سنگ پلوی) واقع شده است.

برای راه اندازی این دستگاه مخمل بافی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

" مهران سرمدیان " سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در این خصوص گفت: ۳۰ عدد کارگاه شعر بافی و ۳ عدد دستگاه مخمل بافی در کاشان فعال می باشند.

وی با اشاره به اهمیت مخمل و مخمل بافی، این هنر را اوج هنر نساجی سنتی ایران دانست و افزود: بدون تردید مخمل را باید از نفیس‌ترین پارچه‌های دستباف ایران دانست. زیرا پیچیدگی در بافت، ‌طرحهای زیبا و پر نقش و نگارو مواد اولیه‌ی مرغوبی که در تولید این پارچه به کار می‌رود، ویژگی خاص به آن بخشیده که آن را از سایر دست بافته ها متمایز می‌سازد.

" مهدی محتشمی " دارای دو مهر اصالت یونسکو در ارائه محصول شال دست بافت و مانتو سنتی می باشد. وی در حال حاضر علاوه بر تولیدات منسوجات قدیمی شعربافی با ابتکار و نوآوری توانسته است تولیدات بسیار متنوع و زیبایی را به گردشگرانی که از شهر زیبا و تاریخی کاشان بازدید می نمایند, ارائه نماید.

گفتنی استاد سید خلیل یاالله از استاد کاران پیشکسوت مخمل باف کاشان به عنوان استاد کار در کارگاه مذکور مشغول به فعالیت می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز