خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت کاشان:

حماسه ۹ دی در تاریخ انقلاب باید زنده بماند

کد خبر : ۱۳۲۱۴۳

بی‌حرمتی فتنه‌گران به امام حسین(ع) باعثشد تا خون ملت به جوش آمده و با تمام وجود به میدان آمده و حماسه بزرگ ۹ دی سال ۸۸ را را رقم بزنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: بی‌حرمتی فتنه‌گران به امام حسین(ع) باعثشد تا خون ملت به جوش آمده و با تمام وجود به میدان آمده و حماسه بزرگ ۹ دی سال ۸۸ را را رقم بزنند.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان در مصلی بقیةالله‌الاعظم این شهرستان اظهار داشت: حضور به موقع، آگاهانه و حماسه‌ساز مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی سال ۸۸ به تبعیت از امام حسین(ع) و تأثیرگذار بود.
وی حماسه ۹ دی را دارای سه ویژگی مهم بیعت مجدد با رهبری، حضور به موقع مردم در صحنه و ارتباط عاشقانه ملت ایران با امام حسین(ع) دانست و افزود: بی‌حرمتی فتنه‌گران به امام حسین(ع) باعثشد تا خون ملت به جوش آمده و با تمام وجود به میدان آمده و حماسه بزرگ ۹ دی سال ۸۸ را را رقم بزنند.
امام جمعه موقت کاشان، بیعت مجدد با ولایت و مقام معظم رهبری را یکی دیگر از ویژگی‌های حماسه ۹ دی قلمداد و عنوان کرد: آنچه باعثشد تا فتنه سال ۸۸ سرکوب شود رهنمودهای خردمندانه رهبر انقلاب بود.
وی با اشاره به اینکه، امروز نیز مستحکمترین سنگر و بلند‌ترین خاکریز و دژ انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان اسلام و نظام اسلامی ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است تأکید کرد: باید تلاش کنیم از پرچمی‌ که به دست امام و مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی برافراشته شده است حفاظت شود تا به دست صاحب اصلی آن برسد.
اسلامی‌تبار، مقام معظم رهبری را سپهسالار و پرچمدار انقلاب اسلامی دانست و گفت: در یک قطعه از این کره زمین به نام جمهوری اسلامی پرچمی برافراشته شده است که به پای آن خون هزاران شهید ریخته شده است و امروز دشمن برای
به زمین انداختن این پرچم دست به هر توطئه‌ای می‌زند.
وی تصریح کرد: اگر پرچمی که در جمهوری اسلامی برافراشته شده است توسط دشمن به زمین زده شود تمامی مسائلی که در حادثه کربلا برای امام حسین(ع) و یارانش اتفاق افتاد تکرار خواهد شد.
وی افزود: در حادثه کربلا تا زمانی که پرچمدار کربلا قمر بنی هاشم هدف قرار داده نشده و پرچم اسلام برافراشته بود دشمن از لشکر امام حسین(ع) می‌هراسید اما وقتی پرچمدار کربلا افتاد، کمر امام حسین(ع) نیز شکست.
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امروز نیز مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی به مانند عموی خود قمر بنی هاشم در برابر تیررس، تیرهای سهمگین تهمت دشمن قرار گرفته است و تیرهای دشمن را با جان و دل خریده است و پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته نگه داشته است.
اسلامی‌تبار، حضور مردم در صحنه را عامل مهمی در شکست فتنه‌گران قلمداد و تأکید کرد: حضور در صحنه‌های انقلاب تکلیفی است که باید آگاهانه و هوشیارانه به وجود آید.
امام جمعه موقت کاشان همچنین با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی در تحولات منطقه به ویژه مذاکرات ژنو ۲ و مذاکرات هسته‌ای ابراز داشت: تمامی نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی برای حل بحران سوریه و توافقنامه هسته‌ای است.
اسلامی‌تبار افزود: ترس آمریکا و اسرائیل از جمهوری اسلامی ایران باعثشده است تا این کشور اخلال در روند مذاکرات را در دستور کار خود قرار داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تیم هسته‌ای ایران باید سعی کند در تمامی مراحل مذاکرات از عزت و اقتدار و منافع ملت ایران دفاع کند و یک گام به عقب باز نگردد.
امام جمعه موقت کاشان در ادامه با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: گسترش مسائل اخلاقی و معرفتی در جامعه و بصیرت بین مردم به عنوان دو سیره و دو محور اصلی پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) در هدایت مردم بود.
وی، همچنین با تبریک ولادت حضرت مسیح به پیروان این پیامبر عظیم‌الشأن و مسلمانان، از پیروان این پیامبر به دلیل عدم برگزاری جشن‌های سال نو میلادی به دلیل همزمانی ولادت حضرت مسیح و شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) تقدیر و تجلیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز