خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان خبر داد:

۳ اثر صنایع دستی کاشان نشان ملی مرغوبیت گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۵

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از گرفتن نشان ملی مرغوبیت سه اثر صنایع دستی کاشان خبر داد.

ایلنا: سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از گرفتن نشان ملی مرغوبیت سه اثر صنایع دستی کاشان خبر داد.

«مهران سرمدیان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با بیان مطلب فوق افزود: بالغ بر ۲۵۰ اثر صنایع دستی در منطقه مرکزی کشور شامل استان‌های اصفهان، یزد، قم، چهارمحال و بختیاری مرکزی و لرستان در مسابقات نشان ملی کشور شرکت نمودند که ۱۴۰ اثر آن متعلق به استان اصفهان بود.

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان ادامه داد: خانم معصومه بینوا در رشته شعربافی، آقای منصور متشکر در رشته زری بافی و آقای جهانگیر جلالی در رشته نقاشی پشت شیشه موفق به اخذ نشان مرغوبیت صنایع دستی شدند.

مهران سرمدیان تصریح کرد: دریافت کنندگان نشان ملی می‌توانند سال آینده در مسابقات بین المللی دریافت مهر اصالت یونسکو شرکت نمایند.

به گفته وی: آثارسال شده از کاشان شامل: معرق چوب، زیلو، پارچه‌های دست بافت، سفال نقش برجسته، نقاشی روی شیشه، نقاشی روی پارچه(باتیک)، خراطی، گلیم، مخمل، زری بافی، شعربافی، قلم زنی، رودوزی‌های سنتی، لباس‌های محلی پاپیه ماشهو انواع صنایع چوبی بودند.

سعیده طهوری مسئول صنایع دستی اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز ادامه داد: حوزه صنایع دستی این اداره با برنامه ریزی و با تلاش مسئولان مربوطه در پی حفظ و احیاء و نشان دادن جایگاه واقعی صنایع دستی کاشان در سطح استانی، کشوری، منطقه‌ای و جهانی است.
طهوری با بیان اینکه کاشان سرزمینی با پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی است، افزود: صنایع دستی و هنرهای دستی کاشان بیش از هفت هزار سال قدمت دارد که متاسفانه بعضی از رشته‌های صنایع دستی در این منطقه منسوخ یا در حال منسوخ شدن هستند
یادآور می‌شود: آثار هنرمندان مذکور از ۱۴ الی ۲۳ آذر ماه در خانه هنرمندان تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز