خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کار و علوم پزشکی کردستان

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۹۰۰

تفاهم نامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی کردستان به امضا رسید.

به گزارش‌ ایلنا، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای بهره‌مندی جامعه کارگری از خدمات بهداشتی و مصونیت از آسیب های اجتماعی تفاهم نامه همکاری امضای کردند.

در این مراسم برهان صلواتی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان) با بیان اینکه این اداره برای رفاه بیشتر کارگران استان با دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه همکاری امضا کرده در ادامه افزود: اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه موجب می‌شود کارگران استان از خدمات بهداشتی و ارتقای سطح بینش و آگاهی آنان از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، ایدز، خودکشی، خشونت و پیامدهای طلاق به صورت روزافزون شود.

وی افزود: برای اجرای این تفاهم نامه مدیرکل تامین اجتماعی و نماینده تشکلات کارگری استان،  اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی را کمک می‌کنند.

صلواتی اضافه کرد: سال گذشته ۲۳ هزار و ۴۴۳ ساعت آموزش برای آگاهی از مخاطرات کار و حفظ سلامت کارگران واحدهای تولیدی این استان ارائه شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته برای نشان دادن اهمیت حفظ سلامت جامعه کارگری ۴۱۱ نفر مسئول ایمنی در کارگاه‌های این استان به کار گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه کارگران گردانندگان چرخه اقتصاد کشور هستند، افزود: در این مدت یک هزار و ۵۳۷ مورد از مسایل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفته است.

صلواتی با اشاره به اینکه یکی دیگر از بحث‌های مهم ایجاد تعامل بین کارگر و کارفرما است، اضافه کرد: در این راستا نیز سال گذشته ۶ هزار دادخواست بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمام تصمیمات حوزه روابط کار نقش بخش خصوصی پررنگ بوده است، گفت: در راستای حمایت از کارگران بیکار شده چهار هزار و ۱۹۰نفر بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند.

صلواتی یادآور شد: سال گذشته در راستای صیانت از نیروی کار و حفظ تجهیزات واحدهای تولیدی ۹ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از این واحدها انجام شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه رفع مشکلات واحدهای دارای مشکل از دیگر برنامه‌های مهم این اداره در سال گذشته بود، تاکید کرد: در این راستا نیز مشکلات بیش از ۱۱۶ واحد رفع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز