خبرگزاری کار ایران

جمعی از پرستاران مطرح کردند؛

چرا پرستاران برای طرح ملی پایش فشار خون باید رایگان کار کنند؟

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۹۱۰

طرح ملی پایش فشار خون بدون جبران خدمت پرستاران کم‌ارزش کردن کار آنان و بالا بردن فشار کاری بر پرستاران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از پرستاران با انتقاد از شیوه اجرا و بکارگیری پرستاران در طرح ملی پایش فشار خون مطرح کردند: اخیراً طرحی تحت عنوان طرح ملی پایش فشار خون با حضور داوطلبانه و برخی بیمارستانها به عنوان شیفتِ کاری پرستاران به اجرا درآمده است. با این حال این طرح بارِ سنگینی بر دوش پرستاران گذاشته است.

به گفته آنها، کمبود کادر پرستاری و عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری خدمات پرستاری در سراسر کشور که بارها در اعتراضات و نامه‌های قشر پرستاری مورد تأکید قرار گرفته است، سبب شده تا طرح ملی پایش فشار خون فشار کاری پرستاران برای انجام وظایف پرستارانِ داوطلب را دوچندان کند.

این درحالی است که پیش از این نیز کمبود کادر پرستاری فشار کاری زیادی را به پرستاران وارد می‌کند. 

پرستاران می‌گویند: همه طرح‌های ملی دارای بودجه خاص خود هستند؛ با این‌حال پرستاران به صورت رایگان در این طرح‌ها شرکت می‌کنند.

طبق اظهارات آنان؛ کارِ بدون جبران خدمت بی‌عدالتی محض است و بر خلاف شعارهای مدیران پرستاری نه تنها باعث ارتقای جایگاه پرستاری نمی‌شود بلکه تصویر ارزان قیمت از پرستاری بدست می‌دهد. آنهم پرستارانی که بیشترین کار را انجام می‌دهند اما کمترین حقوق را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز