خبرگزاری کار ایران

عیسی منصوری:

زنان سهم بسیار اندکی در مشارکت اقتصادی در کشور دارند/ تاکنون مجوز و وام را تنها ایده برای ایجاد اشتغال می‌دانستیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۶۰

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار رو رفاه اجتماعی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ما پایین است. در کشورهای دیگر بعضاً 80 درصد نرخ مشارکت اقتصادی را دارند اما در کشور ما این رقم حدود 40 درصد است. اوج مشارکت در سن بین 30 تا 40 است اما زنان سهم خیلی پایینی دارند که امیدواریم طی برنامه‌ریزی‌های اخیر این رقم افزایش یابد.

به خبرنگار ایلنا، عیسی منصوری (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار رو رفاه اجتماعی) در جلسه اجرای طرح اشتغال مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اظهار داشت: امروز در حوزه اشتغال شاهد توسعه گستره همکاری‌های بینا دستگاهی هستیم. یکی از مولفه‌های توسعه ایجاد هماهنگی بین بخش دولتی و خصوصی است کع در الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته است. خوشبختانه ما همواره نتایج خوبی از این نوع همکاری‌ها گرفته‌ایم.

منصوری با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون مجوز و وام را تنها ایده برای ایجاد اشتغال می‌دانستیم اما با مطالعاتی ایده‌های جدیدی را مطرح کرده‌ایم، تصریح کرد: در این دوره که همکاری‌ها با جهاد دانشگاهی را شکل دادیم، دستاوردهای ذیقیمتی برای ما به همراه داشته است. باید توجه داشت که از دل نظام حکمرانی فعلی نمی‌توان صراحتا انتظار داشت که از حدی بیشتر اقتصاد زنان بالا بیاید.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ما پایین است. در کشورهای دیگر بعضاً 80 درصد نرخ مشارکت اقتصادی را دارند اما در کشور ما این رقم حدود 40 درصد است. اوج مشارکت در سن بین 30 تا 40 است اما زنان سهم خیلی پایینی دارند که امیدواریم طی برنامه‌ریزی‌های اخیر این رقم افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز