خبرگزاری کار ایران

بخشی از معوقات مزدی کارگران خدماتی خط یک متروی تهران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۰۱۴

به دنبال تجمعی که کارگران خدماتی خط یک مترو تهران در روز گذشته مقابل ایستگاه شهر ری برپا کردند، شرکت پیمانکاری «پیمان مرو» بخشی از معوقات مزدی آنها را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران خدماتی خط یک مترو تهران گفتند که روز گذشته (دوشنبه ۹ اردیبهشت  ماه) بخشی از معوقات مزدی خود را دریافت کرده‌اند.

طبق اظهارات یکی از کارگران خدماتی خط یک متروی تهران؛ حدود ۲۵۰کارگر خدماتی شاغل در خط یک متروی تهران به صورت قراردادی زیر نظر شرکت پیمانکاری مشغول کارند که مطالبات مزدی و بیمه‌ای دارند.

این کارگر با بیان اینکه پرداخت مطالبات مزدی آنها که شامل دو ماه اضافه‌کاری (بهمن و اسفند ۹۷) و عیدی سال گذشته به همراه حقوق فروردین ماه سال جاری است به تاخیر افتاده بود، در ادامه گفت: روز گذشته پیمانکار با تامین اعتبار، بخشی از این مطالبات را به حساب کارگران واریز کرده است.

او در توضیح مطالبات معوقه و پرداخت شده خود و همکارانش گفت: حدود ۲۵۰کارگر شاغل در بخش خدمات خط یک متروی تهران یک ماه اضافه‌کاری و عیدی سال ۹۷ خود را دریافت کرده‌اند.

او با بیان اینکه در حال حاضر یک ماه اضافه‌کاری سال ۹۷ و دستمزد فروردین ماه کارگران پرداخت نشده است، در ادامه درباره معوقات بیمه‌ای همکاران خود گفت: کارفرما حدودا ۷ ماه حق بیمه کارگران خدماتی خط یک را به تامین اجتماعی واریز نکرده است. تاخیر در پرداخت حق بیمه کارگران باعث شده تا تامین اجتماعی شعبه (شهید ابراهیمی در تهران پارس) از تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی کارگرانی که تا حدود ۷  تا ۱۰سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند، خودداری کند.

بنا به اظهارات این منبع کارگری در خط یک متروی تهران، مطالبات سنواتی کارگران در ۴ سال گذشته نیز هنوز پرداخت نشده است.

طبق ادعای وی، قرارداد همکاری شرکت پیمانکاری پیمان مرو با شرکت بهره‌برداری متروی تهران تا ۱۶ فروردین ماه به اتمام می‌رسد و این نگرانی وجود دارد که با خروج پیمانکار، کارگران نتوانند به مطالبات معوقه مزدی، بیمه‌ای و سنواتی خود برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز