خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز کار ایران:

دولت به جای مداخله حمایت کند/ تفکر سنتی؛ مانعی بر سر راه کسب و کار در ایران

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۳۱۷

رئیس مرکز کار ایران گفت: نگاه اکثریت به کسب و کار نگاه سنتی است و این، مانعی برای بهبود فضای کسب و کار در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، سعید سمیعی (رئیس مرکز کار ایران) در برنامه «گفتگوی اقتصادی» پیرامون موضوع بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار که با حضور ابوالفضل علی آبادی نماینده کانون عالی کارفرمایی ایران که از شبکه رادیو گفتگو پخش شد، گفت: بخش خصوصی در حوزه کارآفرینی و کسب کار به مثابه چرخ دنده‌های ریزی است که می‌تواند بزرگ‌تر شده و در نهایت مجموعه وسیعی را تشکیل دهد تا جایی که نقش حاکمیتی را ایفا کند.

دبیر دومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران با اظهار اینکه بدون بخش خصوصیِ واقعی هیچ اقتصاد و فضای کسب و کاری پیشرفت نخواهد کرد افزود: اگر بخش خصوصی، واقعی باشد یکی از الزامات بهبود فرآیند کسب و کار در هر جامعه ای خواهد شد.

سمیعی با اشاره به راهکارهای بهبود فضای کسب و کار مطرح کرد: نگاه اکثریت ما به کسب و کار نگاه سنتی است و این، مانعی برای بهبود فضای کسب و کار در کشور محسوب می‌شود چراکه بر اساس این تفکر بهبودی فضای کسب و کار الزاما نیازمند شهرک‌های صنعتی است درحالی‌که بخش عمده‌ای از کسب و کارهای امروزی به مولفه‌های سنتی نیاز ندارد.

رئیس مرکز کار ایران تصریح کرد: آنچه که به رشد این بخش کوچک کمک می‌کند این است که ما پای بخش خصوصی را برای ورود به عرصه‌های مختلف نبندیم. بخش عمده‌ای از فضای اقتصاد کشور ما به اکوسیستم کارآفرینی و استارت آپها برمی‌گردد و حاکمیت باید دغدغه‌های آنها را برطرف کند.

وی با اشاره به شاخصه‌های بهبود فضای کسب و کار گفت: یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌ها قوانین و مقررات است که باید هرچه بیشتر آنها را به سمت تولید بیشتر محصول و خدمات هدایت کنیم. متاسفانه قوانین و مقررات به صورت جامع و واحد و به معنای واقعی مدیریت نمی‌شوند و اجرای آنها به صورت بخشی است.  

در ادامه این گفتگو ابوالفضل علی‌آبادی (نماینده کانون عالی کارفرمایی ایران) با اشاره به جایگاه مهم بخش خصوصی در بهبود فضای کسب و کار گفت: متأسفانه به قدری تکالیف وسیع و متنوع بر دوش بخش خصوصی گذاشته‌اند که طاقت آنها از بین رفته است.

نماینده کانون عالی کارفرمایی ایران افزود: زمانی بخش خصوصی در بخش خرد و کلان راه می‌افتد که سرمایه وجود داشته باشد اما با وضعیت اقتصادی کشور سرمایه کافی برای جذب وجود ندارد.

علی آبادی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: صرف نظر از اینکه ایده خصوصی‌سازی و اصل ۴۴ یک ایده پسندیده‌ای است اما ما با بررسی‌هایی که در بیش از ۳ هزار تشکل‌های بخش خصوصی انجام دادیم یک واحد بهره‌مند از این واگذاری‌ها را پیدا نکردیم. پیشنهاد می‌کنیم مجلس بررسی کند واگذاری‌ها به چه کسانی انجام شده و چرا ما این افراد را نمی‌شناسیم؟

وی در پایان تأکید کرد: دولت و حاکمیت به جای مداخله ،حمایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز