خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس مطرح کرد؛

نحوه برخورد برخی مسئولان با کارگران قابل قبول نیست / حقوق ۴ میلیون تومانی پاسخگوی نیاز فعلی کارگران است

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۳۹۴

زهرا ساعی گفت: در شرایطی که نرخ کالاها و خدمات ارایه شده از سوی کارفرمایان تا چندین برابر افزایش یافته مقاومت در خصوص اضافه شدن میزان حداقل دستمزد کارگران غیرقابل قبول است.

به گزارش ایلنا، زهرا ساعی که در جمع روسای شورای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، با تأکید بر اینکه بحث افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده چالش مهمی  برای جامعه کار و تولید است، اظهار داشت: طی بررسی‌های علمی در جلسه فراکسیون کارگری با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی موجود به این نتیجه رسیدیم که باید حداقل دستمزد کارگران به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد و بنده به عنوان اولین نفر در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که حداقل حقوق کارگران در سال ۹۸ باید حداقل ۴ میلیون تومان باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از اینکه متاسفانه با وجود آنکه در حوزه حقوق و دستمزد جلسات متعددی هم در کمیسون اجتماعی و هم در فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی برگزار شده ولی  تصمیم گیری به لحظه آخر موکول می‌شود، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات رسیده در آخرین جلسه شورایعالی کار کارفرمایان افزایش حدود ۵ /۲۳ درصدی را مطرح کرده‌اند که نمایندگان کارگری به حالت اعتراض جلسه را ترک کرده‌اند.

ساعی با اشاره به اینکه باید کارگران و کارفرما با تعهد و انصاف با همدیگر تعامل داشته باشند، تاکید کرد: متاسفانه همیشه حداقل حقوق برای کارگران در نظر گرفته شده و ما در مورد افزایش حقوق کارگران به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد چراکه کارفرمایان باید وضعیت معیشت کارگران را در نظر بگیرند و همه دست به دست هم دهند تا حقوق کارگران در سال آینده به صورت منطقی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه حقوق کارگران در برخی واحدها چندین ماه به تعویق افتاده است، تأکید کرد: باید تلاش شود حق و حقوق کارگران قبل از اینکه کار به تجمع بکشد پرداخت شود و شاهد تجمعات کارگری در سال آینده نباشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف نگاه امنیتی به تجمعات کارگران هستم، گفت: اینکه از سوی برخی تشکلات کارگری  شنیده می‌شود برخی مسئولان در استان آذربایجان شرقی از دیدار و ملاقات با نماینده کارگران برای بررسی مشکلات پرهیز می‌کنند قابل قبول نیست و بنده  پیگیر این مسأله خواهم بود.

وی با تأکید بر اینکه باید بصورت منطقی به مشکلات کارگران رسیدگی شود، افزود: بنده نیز به عنوان نماینده کارگران تلاش به صورت مستمر از واحدهای کارگری مشکل‌دار بازدید کرده و این روند را با جدیت دنبال خواهم کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات عزیزان قرار بگیرم.

ساعی به اهمیت جایگاه تشکل‌های کارگری اشاره کرد و گفت: جایگاه تمام تشکل‌های کارگری باید تقویت شود و مسئولان نیز باید به تشکلات کارگران اهمیت ویژه قایل شوند چراکه تقویت جایگاه تشکل‌ها از جمله شوراهای اسلامی کار تقویت نظام است.

 ساعی در ادامه با اشاره به اینکه  استان آذربایجان شرقی استانی صنعتی است و باید برای توسعه صنعت در این استان گام‌های اساسی برداشته شود، گفت: در صورت ادامه روند فعلی دیگر اثری از صنعت در استان باقی نخواهد ماند.

ساعی با اشاره به اینکه باید صنایع مادر مورد توجه بیشتری قرار گیرند خاطرنشان کرد: پیشرفت صنایع مادر باعث رشد کشور می‌شوند و خوشبختانه در استان سرمایه‌گذاران و علاقمندان زیادی به بحث صنایع وجود دارد و باید این سرمایه‌گذاران به بهترین شکل مدیریت شوند تا باعث ایجاد رونق اقتصادی در سطح استان شوند.

 وی افزود: در استان ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در صنایع بسیار زیاد است و بنده به عنوان نماینده مردم شریف تبریز، اسکو و آذرشهر تمامی موضوعات و مشکلات واحدهای صنعتی اعلام شده را پیگیری خواهم کرد و از طریق فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر موضوعات و مشکلات کارگری هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز