خبرگزاری کار ایران

عباس شیری:

ورزشگاه‌هایِ کارگری جایِ درآمدزایی برای دولت نیست/"سازمان ورزش‌ کارگری" رفتار خود را اصلاح کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۶۸۱

بازرس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور می‌گوید: دولت ورزشگاه‌‌های کارگری را به بخش خصوصی اجاره می‌دهد. وی تاکید دارد که با این کار عملا از نام کارگر سوء استفاده می‌شود.

«عباس شیری» با بیان اینکه ورزشگاه‌های کارگری که در اختیار سازمان ورزش‌‌ کارگری از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند به محملی برای درآمدزایی دولت تبدیل شده‌اند به خبرنگار ایلنا گفت: دولت ورزشگاه‌‌های کارگری را به بخش خصوصی اجاره می‌دهد و با این کار عملا از نام کارگر سوءاستفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کارگری با دولت قرارداد می‌بندند تا خدمات ورزشگاه‌هایِ کارگری را با ۵۰ درصد تخفیف به کارگران ارائه کنند، گفت: عملا دولت تمام برنامه‌‌های تشکل‌ها را برهم ریخته و کاری کرده است که درصد زیادی از کارگران متقاضی این خدمات، به کل از دریافت خدمات ورزشی محروم شوند.

بازرس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور، افزود: متاسفانه سازمان ورزش‌های کارگری و وزارت کار به نام حمایت از ورزش کارگری و اداره ورزشگاه‌های کارگری از دولت بودجه می‌گیرند اما به‌جای پاسخگویی ورزشگاه‌ها را اجاره می‌دهند تا برای دولت درآمدزایی کنند و خزانه را پر کنند.

شیری با بیان اینکه ورزشگاه‌‌هایِ کارگری به نام کارگر اما به کام دولت‌ تمام می‌شوند، گفت: دولت در اندیشه درآمدزایی است اما ورزشگاه‌هایِ کارگری جای درآمدزایی نیست. وزشگاه‌‌های کارگری صرفا باید به کارگران و نه بخش خصوصی خدمات ارائه کنند. به همین جهت به دولت پیشنهاد دادیم که اداره این دست از ورزشگاه‌ها را به تشکل‌های کارگری واگذار کند تا آنها شرایطی را فراهم کنند که کارگران یا به رایگان یا با پرداخت ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه که برای تعمیرات و نگهداری ورشگاه کنار گذاشته می‌شود، از خدماتِ دولتی استفاده کنند.

وی افزود: همانطور که شهرداری‌ها با برگزاری مزایده ورزشگاه‌های خود را اجاره می‌دهند، دولت هم همین کار را می‌کند. در واقع دولت خود را در جایگاه شهرداری‌ها قرار می‌دهد که شهر را اجازه می‌دهند. اما اینکه شهرداری‌ها چه می‌کنند به  دولت چه ارتباطی دارد. دولت در قبال شهروندان مسئولیتی دارد. دولت مانند شهرداری‌ها، نهادِ عمومیِ غیردولتی محسوب نمی‌شود! دولت باید درِ ورزشگاه‌‌هایِ کارگری را به روی کارگران باز کند؛ نه اینکه آنها را دست بخش خصوصی که صرفا و صرفا انگیزه درآمدزایی دارند، بدهد.  

بازرس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه خودگردانی ورزشگاه‌های کارگری به نفع دولت است، گفت: اگر دولت می‌خواهد وظایف حاکمیتی‌اش را انجام دهد، تشکل‌ها به عنوان سازمان‌های مردم نهاد به کمکش می‌آیند اما اگر این بحث‌ها مطرح نیست، دولت پنهان کاری نکند که صرفا دنبال درآمدزایی است. در این میان سازمان ورزش‌ کارگری هم باید رفتار خود را اصلاح کند.

شیری با انتقاد از چینش ساختار هیات امنای مجموعه‌های ورزش کارگری در هر استان، گفت: در هیات امنا تنها یک نماینده از تشکل‌های کارگری حضور دارد و اکثر ساختار هیات امنا در اختیار مهره‌های دولت است. مدیرکل ورزش استان، مدیرکل کار استان یک نماینده از کارفرمایان و چند نفر دیگر در هیات امنا حضور دارند که همگی آنها ترجیح می‌دهند منافع دولت را لحاظ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز