خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارکنان علوم پزشکی به سرپرست وزارت بهداشت نامه نوشتند:

فوق‌العاده ویژه کارکنان علوم پزشکی برقرار شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۳۳۹

جمعی از کارکنان سازمان علوم پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به سرپرست وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، خواستار برقراری فوق‌العاده ویژه، برابر بند ۱۰ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارکنان سازمان علوم پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به سعید نمکی (سرپرست وزارتخانه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی) خواستار برآورده شدن مطالبات قانونی خود شدند.

 متن نامه به شرح ذیل است:

پیرو مکاتبات قبلی همانگونه که مستحضرید مجوز برقراری فوق‌العاده وپژه، به استناد مصوبات هیات وزیران در دولت دهم و یازدهم براساس بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در تمام دستگاهای و نهادهای اجرایی صادر وپرداخت شده است.

علی‌رغم اینکه این فوق‌العاده در تمام وزارتخانه‌های کشور اجرا و پرداخت شده است ما کارکنان دانشگاهای علوم پزشکی هم منتظر اجرایی شدن آن از طرف وزارت بهداشت بوده‌ایم. اما ناباورانه با این امر مواجه شده‌ایم که گویا فوق‌العاده مذکور برای کارکنان ستادی وزارت متبوع، که در سال ۹۴ مشمول آئین‌نامه اداری، استخدامی اعضای غیرهیات علمی مصوب هیات امنا شده‌اند در حال اجرا است. این درحالیست که دانشگاه‌های علوم پزشکی، همانند دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم وتحقیقات و فناوری، از سال ۱۳۹۰ براساس ساختار، هیات امنایی اداره می‌شوند و فوق‌العاده مذکور از همان سال با استناد بند ۱۲ ماده ۵۴ آیین‌نامه اداری، استخدامی اعضای غیرهیات علمی، قابلیت اجرا داشته است.

این گونه تصمیمات فراتر از قانون، مانند تیر خلاصی است بر کالبد نیمه جان عدالت اداری و مطالبات قانونی کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور.

  این تصمیمات (که دلیل واقعی اخد چنین تصمیماتی در ابهام قرار دارد) که انگیزه و رضایت کارکنان را مورد هدف قرار داده مگر نه اینکه با حضور و همکاری، همیاری قوی و دلسوزانه تمام کارکنان، وزارت تحت امر به واسطه اجرای موفق برنامه‌های تحول نطام سلامت در حوزه بهداشت اجرا گردید.

بنابراین باتوجه به مراتب پیشگفت و دستور حضرتعالی طی نامه شماره ۶۲۵۴۹۶ مورخ ۲۹ تیرماه سال ۹۵ به معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع، از جنابعالی که به عنوان مقام مسئول، در حوزه بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور ماموریت ارتقای سلامت جامعه را پذیرفته‌اید. مصرانه تقاضا داریم با توجه به ساختار هیات امنایی مشابه، در ستاد وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، تدبیری اندیشه شود. نابرابری و تفاوت فاحش در حوزه بهداشت درمان که ناشی از جریان یک سویه موجود است، حذف گردد تا حداقل شاهد پرداخت عادلانه در نظام عملکردی همراه با اقدام شایسته و درخور توجه باشیم. لذا خواهشمند است فوق‌االعاده ویژه مصوب هیئت وزیران، که در جهت اجرای نیازی به مصوب هیات امنا ندارد در اسرع وقت در سال جاری که در بودجه ۹۸، جهت کارکنان علوم پزشکی سراسر کشور تامین و برقرار گردد و در صورت نیاز به مصوبه هیئت امناء موضوع یاد شده در دستور کار مشترک آتی هیئت امنای دانشگاه‌ها (در سال جاری) قرار گرفته و تصویب گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز