خبرگزاری کار ایران

چشم انتظاری کارکنان بیکار شده ثامن‌الحجج برای بازگشت به کار/ سنوات‌مان پرداخت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۱۲۴

با گذشت حدود ۳۴ ماه از زمان توقف فعالیت «موسسه ثامن الحجج» هنوز وضعیت شغلی و مطالبات سنواتی حدود ۲۳۰۰ نفر از کارکنان باقیمانده این موسسه مالی روشن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارکنان بیکار شده موسسه مالی و اعتباری ثمن الحجج گفتند: با گذشت حدودا ۳۴ ماه از توقف فعالیت «موسسه مالی ثامن الحجج» می‌گذرد اما هنوز وضعیت شغلی و سنواتی ۲۳۰۰ نفر از کارکنان این موسسه مالی و اعتباری نامشخص است.

کارکنان بیکار شده موسسه ثامن الحجج گفتند: از دی ماه سال ۹۴ که فعالیت موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج متوقف شد، دوران بلاتکلیفی و دوندگی آنها برای بازگشت به کار و دریافت مطالباتشان شروع شده است.

به گفته آنان، اگرچه در این فاصله زمانی حدود ۴۰۰ نفر از کارکنان سابق‌ موسسه جذب بانک پارسیان شده‌اند اما در عمل هنوز با هیچکدام از آنها بابت مطالبات مزدی تسویه حساب کامل صورت نگرفته است.

پیش از دی ماه سال ۹۴ حدود ۲۷۰۰ نفر که در ۴۷۰ شعبه موسسه ثامن الحجج در سراسر کشور مشغول کار بودند که پس از تصمیم مشترک بانک مرکزی، شورای عالی پول و اعتبار و قوه قضاییه مبنی بر انحلال این موسسه مالی اعتباری به مرور بیکار می‌شوند. این کارگران که به تدریج از زمان راه‌اندازی فعالیت‌های این موسسه مالی مشغول کار بودند، بین ۴ تا ۱۲ سال سابقه کاری داشته‌اند.

طبق اظهارات کارگران بیکار شده این موسسه مالی اعتباری، هرکدام از کارکنان اخراج شده دست‌کم ۸ میلیون و حداکثر ۳۰ میلیون تومان بابت سنوات پایان کار خود طلب دارند و در این میان تنها شمار معدودی از کارکنان موسسه مالی موفق شده‌اند در همان ماه‌های اولیه تعطیلی موسسه، مطالبات مزدی خود را به صورت توافقی و زیر قیمت واقعی دریافت کنند.

کارکنان موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج مدعی هستند که پس از پیگیری‌های قانونی سرانجام توانسته‌اند حکم دریافت طلب‌شان را از اداره کار محل خدمت‌شان بگیرند. آنها گفتند: با این وجود هیات تسویه موسسه ثامن الحجج آرای صادر شده ازسوی اداره کار را قبول ندارد و هیات تسویه از برخی از همکارانمان که هنوز مطالباتشان را دریافت نکرده‌اند، امضای صوری گرفته که مطالباتشان را پرداخت کرده است.

به گفته آنها، خانواده‌های هریک از کارکنان ثامن الحجج برای دریافت حق سنوات برنامه‌ریزی کرده بودند اما با روالی که مسئولان این موسسه منحل شده در پرداخت آن در پیش گرفته‌اند، ارزش نقدی طلب آنها باتوجه به مشکلات اقتصادی حال کشور به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز