خبرگزاری کار ایران

افزایش شمار کارگران تعدیلی خط شش قطار شهری تهران

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۲۱۶

در پی انتشار خبر بیکار شدن ۱۵۰ کارگر پیمانی واحد حفاری خط شش قطار شهری تهران، منابع کارگری در این پروژه عمرانی از افزایش تعداد کارگران بیکار شده به ۲۷۰ نفر خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در پروژه خط شش قطار شهری تهران اعلام کردند: شرکت پیمانکاری «سابیر بین‌الملل» که پیمانکار ساخت پروژه است، طی یک ماه گذشته ۱۵۰ کارگر قراردادی خود را به دلیل افزایش مشکلات مالی تعدیل کرده است. این شرکت هم‌اکنون با عدم تمدید قرارداد ۱۲۰ کارگر قراردادی دیگر، تعداد کارگران تعدیل شده را افزایش داده است.

این کارگران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۳۵ کارگر در بخش حفاری تونل مشغول نگهبانی و اجرای دیواره‌های تونل هستند، اضافه کردند: وضعیت شغلی کارگران باقیمانده نیز هنوز مشخص نیست.

طبق اظهارات کارگران؛ یکی از دلایل افزایش شمار کارگران تعدیل شده، متوقف شدن فعالیت واحد حفاری به دنبال  اختلافات مالی شهرداری با شرکت سابیر بین‌الملل است.

بر اساس ادعای کارگران؛ ۳۸ میلیارد تومان از منابع مالی شرکت سابیر بین‌الملل توسط یکی از بانک‌ها بابت بدهی ۴۰ میلیاردی شهرداری تهران گرو نگه داشته شده است.

این کارگران تاکید کردند: از شهریور ماه سال جاری این شرکت عمرانی عملا فعالیت بخش حفاری را خود را در خط شش متوقف کرده و کارگران با چندین ماه مزد معوقه، کاری برای انجام دادن نداشتند.

پیش از این نیز بهرام ابراهیمی (مدیر کارگاه پروژه  خط شش قطار شهری تهران) خبر تعدیل نیروی کار در واحد حفاری این پروژه عمرانی را تایید کرده است.

به گفته وی؛ پیمانکار پروژه به دلیل تامین نشدن منابع مالی از ابتدای سال جاری دچار مشکل شده و به همین دلیل اقدام به تعدیل تعدادی از نیروی کار خود کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز