خبرگزاری کار ایران

کارگاه آموزشی آشنایی با نظریه‌ها و تکنیک‌های بهره‌وری در کسب و کارهای تعاونی در استان قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۷۴۵

معاون تعاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم، نظریه‌ها، مدل‌ها، الگوها و تکنیک‌های بهره‌وری در کسب‌وکار تعاونی‌ها با همکاری جهاد دانشگاهی استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهنوش بهزادپور (مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین) گفت: کارگاه آموزشی دو روزه آشنایی با نظریه‌ها و تکنیک‌های بهره‌وری در کسب و کارهای تعاونی با هدف آشنایی و ترغیب دست‌اندرکاران و علاقمندان حوزه کسب و کار استان با نظرات کارشناسی، ایده‌های خلاقانه، تکنینک‌های نوین و الگوهای موفق در بخش تعاون با همکاری مرکز جهاد دانشگاهی استان قزوین  برگزار شد.

وی درباره برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم، نظریه‌ها، مدل‌ها، الگوها و تکنیک‌های بهره‌وری در کسب‌وکار تعاونی‌ها اظهار کرد: این کارگاه با ظرفیت ۶۰ نفر از مدیران اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی، بازرسان، اعضای تعاونی‌ها و فعالان بخش تعاون، رؤسای ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستانها و رؤسا و کارشناسان ستادی بخش تعاون به صورت تئوری و عملی در دو روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر افزایش بهره‌وری تاکید می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی بر حداکثر بهره‌وری از نیروی انسانی و منابع تاکید می‌شود که یکی از اهداف ما پررنگ‌تر شدن این مبا حث در حوزه تعاون است تا تعاونی‌ها به سمت بهره‌وری بیشتری بروند.

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: در این دوره مبا حث مربوط به بهره‌وری مطرح می‌شوند زیرا با توجه به شرایط تحریم باید مقاومت اقتصادی صورت بگیرد. باید تعاونی‌ها توانمند شوند و تاب‌آوری آن‌ها افزایش یابد.

بهزاد پور با اشاره به  اهمیت آموزش  در ارتقای بهره‌وری و لزوم برگزاری کارگاه‌ آموزشی گفت: براساس نیازسنجی‌هایی که انجام شده است یک برنامه آموزشی وجود دارد که به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود. برخی از آموزش‌های کارگاه‌هایی که برگزار می‌شوند آموزش قوانین و مقررات و مباحث مربوط به تعاون و برخی دوره‌ها با مفاد مدیریتی است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در تعاونی‌ها وجود دارد، بیان کرد: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که تعاونی‌ها به صورت سنتی عمل می‌کنند و هنوز نتوانسته‌اند خودشان را با فضای کسب‌وکار و اقتصادی جدید وفق دهند. سیاست وزارت تعاون این است که با برگزاری چنین دوره‌هایی بحث بهره‌وری در تعاونی مطرح و نتایج خوبی گرفته شود.

وی اضافه کرد: در این دوره آموزشی، در خصوص لزوم ارتقای بهره‌وری و ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش تعاون با تکیه بر ایده‌های نوین و عبور از فعالیت‌های کلیشه‌ای و الگوهای قدیمی و ارائه راهکارهای مبتنی بر خلاقیت و نوآوری مباحثی ارایه شد.

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه آمادگی برگزاری دوره‌های تخصصی‌تر در این زمینه وجود دارد، گفت: انتظار می‌رود با برگزاری این دوره‌ها بهره‌وری به عنوان یک ضرورت در بین مدیران تعاونی‌ها مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز