خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی ۱۵ ساله کارگران «پاکدشتی» در راه خانه دار شدن

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۴۳۵

پس از گذشت ۱۵سال هنوز این زمین‌ها به متقاضیان واگذار نشده است/ از مسئولان شهرستان پاکدشت خواستار تسریع و همکاری برای رسیدگی به این موضوع هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای تعاونی مسکن کارگران در منطقه  پاکدشت  تهران از بلاتکلیفی ۱۵ ساله‌ی  خود در راه خانه دار شدن خبر دادند.

 یکی از کارگران با اشاره به اینکه «متاسفانه پس از گذشت ۱۵ سال از عقد قرارداد واگذاری زمین به کارگران این شهرستان هنوز هیچ گونه اقدامی در خصوص واگذاری و صدور مجوز ساخت صورت نگرفته است» ادامه داد: از مسئولان این شهرستان خواستار تسریع و همکاری برای رسیدگی به مشکلات خود هستیم چرا که کارگران برای تامین مسکن دچار مشکل هستند و با امید جهت سرمایه گذاری و خرید این زمین‌ها اقدام کرده‌اند. این مسئله کوچکی نیست و باید نهاد‌های ذیربط در این مورد همکاری کنند.

در این زمینه هادی تمهیدی  (فرماندار پاکدشت) نیز در پاسخ به درخواست کارگران گفته است: در این پروژه سازمان حفاظت محیط زیست مدعی است این زمین‌ها در محدوده‌ی حفاظت شده  قرار دارد که با پیگیری بعمل آمده و نظر کارشناسان سازمان محیط زیست متوجه شدیم این زمین‌ها متعلق به سازمان محیط زیست نیست.

او در ادامه با بیان اینکه شهرداری پاکدشت برای صدور مجوز ساخت ساز برای این زمین‌ها نیاز به کمسیون ماده ۵ دارد افزود: برسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان درکمسیونی (با عنوان کمیسیون ماده ۵) به ریاست استاندار و یا در غیاب وی معاون عمرانی ایشان و عضویت، اداره کل راه و شهرسازی ،سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شهردارشهر مربوطه ، سازمان جهاد کشاورزی، و اعضاء بدون حق رای اعم از نماینده مهندس مشاور تهیه کننده طرح، رئیس شورای شهر مربوطه، سازمان محیط زیست ، نظام مهندسی استان، شرکت آب وفاضلاب، دفتر فنی استانداری و سایرین بر حسب نیاز انجام می گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اعلام نظر کمیسیون ماده ۵ در استانداری تهران و صدور الحاقیه به مسکن و شهرسازی مشکل کارگران پاکدشتی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز