خبرگزاری کار ایران

صادق نجفی:

زمینه اشتغال بیش از ۸۵۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۱۶۷

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۴۲ هزار و ۱۶۰ واحد تا پایان شهریورماه امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند که زمینه اشتغال برای ۸۵۴ هزار و ۶۱۵ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا، «صادق نجفی» گفت: تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب با احتساب مناطق ویژه اقتصادی تا پایان شهریور ماه امسال ۹۷۸ فقره است که شامل ۵۶۹ شهرک صنعتی و ۴۰۹ ناحیه صنعتی است.

وی ادامه داد: ۸۰۷ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری در کشور وجود دارد که ۴۹۷ مورد آن شهرک صنعتی و ۳۱۱ مورد دیگر ناحیه صنعتی هستند.

نجفی از وجود ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی در کشور خبر داد و گفت: تا پایان شهریورماه امسال هفت شهرک فناوری در کشور مصوب شده و ۶ شهرک فناوری به بهره برداری رسیده است که این شهرکهای فناوری مورد بهره برداری در شهرهای مشهد، تبریز، ارومیه، همدان، فارس و اصفهان هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به پایان مطالعات ۲ شهرک فناوری در استان های قزوین و گیلان اشاره کرد و یادآور شد: شهرک فناوری استان تهران نیز در حال طراحی مجدد است.

به گفته وی، ۶ شهرک صنعتی مستقر در مناطق آزاد تجاری در کشور وجود دارد، این شهرک ها آبادان، آبادان ۲، خرمشهر، انزلی، ماکو و ماکوی۲ هستند ضمن آنکه ۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد.

نجفی ادامه داد: پنج مرکز خدمات فناوری کسب و کار در دست ساخت بوده و ۳۶ مرکز به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بیان کرد: ۲ مجتمع فناوری اطلاعات (IT) و خدمات نرم افزاری به بهره برداری رسیده در کشور وجود دارد.

وی تعداد قراردادهای منعقده در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تا پایان شهریورماه را ۷۴ هزار و ۵۲۰ فقره اعلام کرد و افزود: این رقم در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۱۲۴ مورد و در ۶ ماهه دوم سال گذشته یک هزار و ۴۸۳ مورد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز