خبرگزاری کار ایران

آمریکا به سیم آخر زد؛

وضع تعرفه بر واردات زیتون از اسپانیا، ۱۶ هزار شغل را نابود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۴۴۴

وضع تعرفه ۳۵ درصدی بر واردات زیتون از اسپانیا توسط وزارت بازرگانی آمریکا، ۱۶ هزار شغل را در اسپانیا از میان می‌برد.

به گزارش ایلنا، آمریکا اعلام کرده است از آنجا که شرکت‌‌های تولید زیتون در اسپانیا از کمک اتحادیه اروپا استفاده می‌کنند و محصول خود را زیر قیمت می‌فروشند، بر واردات زیتون از این کشور تعرفه‌های بالا می‌بندد.

 آمریکا با هدف تنبیه شرکت‌های اسپانیایی تا ۳۵ درصد بر واردات زیتون از اسپانیا تعرفه بسته است. یکی از اهداف وضع این تعرفه‌هایِ کمرشکن توسط وزارت بازرگانی آمریکا، حمایت از تولید زیتون در ایالت کالیفرنیاست.

اسپانیا در سه ماهه ابتدای سال ۲۰۱۸، ۶۷.۶ میلیون دلار زیتون به آمریکا فروخته است و هرگونه تهدیدی به نابودی مشاغلی که حول تولید، بسته‌بندی و فروش  زیتون شکل گرفته، می‌انجامد.

در اسپانیا ۸ هزار شغل حول تولید و بسته‌بندی و ۸ هزار شغل دیگر حول تجارت زیتون شکل گرفته است که نابودی این مشاغل برای کشوری که بالاترین آمار بیکاری را دارد، فاجعه است.

چند هفته پیش شرکت «اگرو سِویا» که بزرگترین خط تولید، بسته‌بندی و صادرات زیتون را دارد، ۵۰ نفر از کارگران خود را تعدیل کرد.

از سویی کشاورزان اسپانیایی که محصول خود را به شرکت‌‌هایی همانند اگرو سِویا می‌فروشند از قیمت پایین خرید آن ناراضی هستند و خواهان خرید محصول خود با قیمت بالاتری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز