خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران مطرح کرد؛

کارگران و کارفرمایان منابع درآمدی تامین اجتماعی را تامین می‌کنند/مشکلات مالی تامین اجتماعی دلیلی برای اقدامات غیرقانونی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۹۲

عطاردیان ضمن انتقاد از اقدام بازرسان تامین اجتماعی برای بازرسی سوابق ده‌ساله بنگاه‌های فعالان بخش خصوصی، گفت: سازمان تامین اجتماعی به وفور یک‌چنین اقداماتی را انجام می‌دهد. کم نیستند بازرسان و کارمندانی در تامین اجتماعی که بی‌توجه به قانون و براساس نظر و قضاوت خودشان جریمه برای بنگاه‌های اقتصادی درنظر می‌گیرند و موجب می‌شوند فعالان اقتصادی گرفتار در مسیر پرپیچ‌و‌خمی شوند که راه خروج از آن بسیار سخت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی روزهای اخیر، علی فاضلی (رییس اتاق اصناف ایران)، اصغر آهنی‌ها (عضو کارفرمایی شورای عالی کار) و جمال رازقی جهرمی (عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان) با انتقاد از اقدام بازرسان تامین اجتماعی برای بازرسی دفاتر ده‌ساله بنگاه‌های اقتصادی فعالان بخش خصوصی، آن را حرکتی غیرقانونی خوانده و مغایر با مصوبه دولت دانستند.

محمد عطاردیان (رییس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران) نیز ضمن تخلف خواندن این اقدام بازرسان تامین اجتماعی گفت: متاسفانه، سازمان تامین اجتماعی به وفور یک‌چنین اقداماتی را انجام می‌دهد. کم نیستند بازرسان و کارمندانی در تامین اجتماعی که بی‌توجه به قانون و براساس نظر و قضاوت خودشان جریمه برای بنگاه‌های اقتصادی درنظر می‌گیرند و موجب می‌شوند فعالان اقتصادی در مسیر پرپیچ‌و‌خمی گرفتار شوند که راه خروج از آن بسیار سخت است. ما هم این انتقادات را همیشه به سازمان مطرح کرده‌ایم.

عطاردیان تصریح کرد: در حقیقت، بیمه‌گذاران سازمان تامین اجتماعی یعنی کارگران و کارفرمایان، کسانی هستند که منابع درآمدی تامین اجتماعی را تامین می‌کنند. بنابراین، کارمندان و بازرسان تامین اجتماعی باید این را بدانند که کارفرمای حقیقی‌شان همین بیمه‌گذاران هستند و اگر قرار بر اعمال تحکم باشد، اینها یعنی همین بیمه‌گذاران هستند که باید آن را بر کارمندان روا بدارند نه کارمندان بر آنها.

وی خاطرنشان ساخت: قانون بازرسان تامین اجتماعی را ملزم کرده که صرفا سابقه یک‌ساله بنگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهند و بررسی بیش از آن، تخلف محسوب می‌شود و در صورت بروز چنین اتفاقاتی و تداوم آنها می‌بایستی از سازمان تامین اجتماعی شکایت کرد.

رییس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران در پایان، اظهار داشت: این درست است که تامین اجتماعی پول ندارد و دچار گرفتاری‌های بسیار است اما این مسائل و مشکلات که دلیل نمی‌شود این سازمان اقدامی مغایر با قانون انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز