خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

بازدید محجوب از مناطق صنعتی و کارخانه‌های شهرستان پردیس/تاکید بر پیگیری طرح لکه‌های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۶۹

علیرضا محجوب همراه روسای شوراهای صنعتی خرم‌دشت و بومهن از مناطق صنعتی و کارخانه‌های شهرستان پردیس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در پردیس، عصر امروز علیرضا محجوب (نماینده مردم تهران، ری، اسلام‌شهر و شمیرانات در مجلس) همراه حسن لاله (رییس شورای صنعتی خرم‌دشت)، علی احمدی (رییس شورای صنعتی بومهن) و مسئولان خانه کارگر شرق تهران و شهرستان پردیس از فعالیت کارخانه‌ها و مناطق صنعتی این شهرستان بازدید کردند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس در نشستی که با روسای مناطق صنعتی شهرستان و مدیران چند کارخانه بزرگ منطقه صنعتی پردیس داشت، گفت: ظرفیت‌های شغلی خوبی در این شهرستان وجود دارد و با توجه به اینکه مهمترین دغدغه منطقه اشتغال است تلاش می‌کنیم در مجلس به ساماندهی و پیگیری طرح لکه‌های صنعتی توسط حامیان کارگری خانه ملت بپردازیم.

دبیرکل خانه کارگر نیز امروز ضمن بازدید از  فعالیت کارگران مشغول در کارخانه‌ها، به طرح مشکلات آنها توسط مدیران صنعتی پرداخت و بر توجه بیشتر مسئولان بر وضعیت  اقتصادی و حقوقی کارگران و رسیدگی  تاکید کرد.

زنگ خطر جدی صنعتگران منطقه

علی احدی رییس شورای صنعتی بومهن نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات جدی صنعتگران شهرستان پردیس و اعلام زنگ خطری برای جامعه کارگری گفت: متاسفانه صنعت‌گران ما در مشکلات و مسایل جدی غرق شده‌اند و دیگر نامی از صنعت نمانده و اگر دولت و مجلس به موقع به داد این افراد نرسند اتفاقات ناخوشایندی را شاهد خواهیم بود.

وی ضمن طرح موردی مشکلات جدی چند کارخانه‌ پردیس خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از کارخانه‌های بزرگ این شهرستان تعطیل شده‌اند و مدیران برجسته صنعتی آن دست از کار کشیده و تعداد زیادی کارگر منطقه بیکار شده‌اند.

در مباحث کارگری تکصدایی شده‌ایم

حسن لاله که در این جلسه حضور داشت با تاکید بر اینکه با ساماندهی و ثبت طرح لکه های صنعتی افق های روشنی پیش روی صنعتگران خواهد آمد، اظهار داشت: در مباحث صنعتی و کارگری تک صدایی شده ایم و می‌طلبد نگاه ها تغیر یابد و در اخذ عوارضات از صنعتگران، تعرفه های صنعتی و حمایتی اعمال شود.

وی بخشی از مشکلات منطقه صنعتی خرمدشت را نبود آب شرب و شبکه فاضلاب و خدمات لازم برای صنف صنعتی بیان کرد و افزود: طرح ساماندهی و قاتونمند شدن بافت های صنعتی تحت پیگیری مراجع ذیصلاح به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و می تواند راهگشای مشکلات صنعتگران باشد.

 بهبود فضای آموزشی خانه کارگر شهرستان پردیس 

 در پایان این نشست دبیرکل خانه کارگر در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه راه‌اندازی آموزش‌های کوتاه‌مدت در خانه کارگر نیاز به فضای آموزشی مناسب دارد و چه اقداماتی در این زمینه صورت خواهد گرفت، گفت: امروز طی جلسه‌ای که با فرماندار شهرستان پردیس داشتیم صحبت‌هایی مبنی بر همکاری بیشتر با خانه کارگر شهرستان پردیس و ایجاد امکانات مناسب برای کارگران و خانه کارگر منطقه شد که امیدواریم هرچه زودتر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

گزارش: نسا زارع

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز