خبرگزاری کار ایران

کارگران «پارس میل لنگ» ۴ ماه و نیم مزد معوقه طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۰۹۳

کارگران کارخانه «پارس میل لنگ» در استان قزوین مدعی هستند دست‌کم ۴ ماه و نیم دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شاغل در «کارخانه پارس میل لنگ» واقع در شهرستان تاکستان مدعی هستند دست‌کم ۴ ماه و نیم دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

به گفته یکی از کارگران «کارخانه پارس میل لنگ» حدود ۱۴۰ کارگر در این واحد تولیدکننده قطعات خودرو مشغول کارند که نیمی از دستمزد اردیبهشت ماه خود به همراه حقوق کامل ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور را دریافت نکرده‌اند.

او افزود: جدا از معوقات مزدی مدیریت «کارخانه پارس میل لنگ» بدهی‌های مالی زیادی بابت تاخیر در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی دارد و در حال حاضر حق بیمه کارگران در برخی از ماه‌های سال  به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

این کارگر با بیان اینکه کارخانه پارس میل لنگ در حال حاضر تولید و فروش خوبی دارد، در ادامه افزود: مشکلات این واحد قطعه‌سازی ناشی از وصول نشدن به موقع طلب‌های مالی آن از کارخانه‌های بزرگ خودروسازی است.

به گفته وی، تقریبا از دهم شهریور ماه فعالیت کارخانه بعد از چند هفته تعطیلات تابستانی کارگران از سر گرفته شد و  کارگران به صورت شیفت‌های یک هفته‌ای مشغول کار هستند.

وی در تشریح وضعیت کارگران گفت: نیمی از کارگران یک هفته کار و یک هفته در استراحت هستند و هفته‌ی استراحت شیفت اول را نیمی دیگر از کارگران پرمی‌کنند.

او در ادامه درباره وضعیت  همکارانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از همکارانی که از مدتها قبل از موعد بازنشستگی آنها با مشاغل سخت و زیان‌آور گذشته، برای پرداخت هزینه بازنشستگی خود ازسوی کارفرما با مشکل روبرو هستند.

این کارگر کارخانه پارس میل لنگ همچنین درباره ۴۰ کارگر اخراجی که از ابتدای شهریور ماه با اتمام قرارداد از کار بیکار شده‌اند، اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد از مطالبات کارگران اخراجی از سوی کارفرما پرداخت شده، در عین حال آنها به دنبال برقراری مقرری بیمه بیکاری خود هستند.

او با بیان اینکه کارگران این کارخانه تاکنون چندین بار پیگیر وضعیت شغلی و دریافت مطالبات مزدی خود از سوی کارفرما بوده‌اند، در خاتمه افزود: در خصوص بررسی مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش قرار است برخی اعضای هیات مدیره روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای در محل کارخانه برگزار کنند که امیدواریم بدین ترتیب بخشی از مشکلاتمان مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز