خبرگزاری کار ایران

گرانی سیب‌زمینی و مشکل حمل و نقل، شرکت طلاچین را موقتا به تعطیلی کشاند/سرگردانی ۵۵۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۶۹۳

یک منبع خبری در شرکت طلاچین (محصولات باتو) از تعطیلی موقت فعالیت این واحد تولیدی و بلاتکلیفی دست‌کم ۵۵۰ کارگر کارخانه به دلیل مشکلات ناشی از اعتصاب رانندگان و گرانی مواد اولیه تولید خبر داد.

منابع خبری در شرکت کشت و صنعت طلاچین از تعطیلی موقت فعالیت این واحد تولیدی و بلاتکلیفی دست‌کم ۵۵۰ کارگر خبر داده و به خبرنگار ایلنا گفت: شرکت کشت و صنعت طلاچین (باتو) که در زمینه تولید انواع چیپس و فرنچ فرایز در قزوین فعالیت دارد، از روز سه‌شنبه هفته جاری به دلیل مشکلات ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه (سیب زمینی) و مشکلات ناشی از حمل و نقل کالا موقتا فعالیت تولیدی خود را متوقف کرده و تمامی حدود ۵۵۰ کارگر آن هم‌اکنون بلاتکلیف هستند.

ظاهرا در روز یکشنبه (۳ مهرماه) زمانی که کارگران به محل کار خود مراجعه می‌کنند، کارفرما به آنها اعلام می‌کند که تا مشخص شدن وضعیت کارخانه به جز تعداد کمی که مسئولیت نگهداری ماشین‌آلات کارخانه را برعهده دارند، مابقی آنها محل کار خود را  موقتا ترک کنند.

این درحالی‌ست که به گفته کارگران این واحد تولیدی، پیش از این شرایط تولید در کارخانه طلاچین بسیار خوب بود و آنچه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده، گران شدن قیمت مواد اولیه تولید (سیب زمینی) و نبود کامیون برای انتقال محصولات تولید شده به بازار فروش و مواد اولیه به کارخانه است.

کارگران در ادامه گفتند: مطالبات خاصی طلبکار نیستیم و کارفرما تقریبا هر ماه به موقع و در موعد مقرر مطالبات مزدی و بیمه‌ای آنها را پرداخت کرده است.

به گفته آنها، تقریبا از دو ماه قبل قیمت سیب زمینی همزمان با مشکلات مربوط به حمل و نقل به مرور افزایش پیدا کرد به طوری که امروز این محصول از قیمت حدود ۸۵۰ تومان به بیش از۳۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

آنها افزودند: کارفرما اعلام کرده این اقدام در نتیجه مشکل افزایش قیمت سیب زمینی بوجود آمده و تصمیم‌گرفته شده درصورت کاهش قیمت سیب زمینی و برطرف شدن مشکل حمل و نقل، دوباره به وضعیت تولید بازگردانده شویم.

به گفته کارگران شرکت طلاچین، میانگین سوابق کار هریک از آنها بین شش ماه تا ۱۰ سال است و قرارداد همه کارگران در سال جاری تا شهریور ماه بوده است.

کارگران شرکت طلاچین همچنین افزودند: کارفرما اعلام کرده در شرایط فعلی ادامه فعالیت تولیدی صرفه اقتصادی ندارد چراکه در صورت افزایش قیمت محصولات، خریداران توان خرید خود را از دست می‌دهند.

به گفته آنها، اگر مشکلات این واحد تولیدی به موقع مرتفع نشود، این واحد تولیدکننده مواد غذایی با حدود ۵۵۰ کارگر دچار مشکلات بیشتری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز