خبرگزاری کار ایران

رویداد حقوق شهروندی چشم‌انداز روشن کارآفرینی به کار خود پایان داد+تصاویر

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۶۹۳

اختتامیه رویداد حقوق شهروندی چشم‌انداز روشن کارآفرینی روز گذشته برگزار و از سه گروه برتر تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته ۲۳ مردادماه اختتامیه «رویداد حقوق شهروندی چشم‌انداز روشن کارآفرینی» با حضور علی ربیعی (عضو شورای مرکزی خانه کارگر)، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر)، روزبه کردونی       (دستیار حقوق شهروندی و دبیر رویداد) و حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) برگزار شد.

این رویداد با محورهای گوناگونی ازجمله برابری فرصت‌ها، حق اشتغال و کار شایسته، دسترسی به حسن تدبیر، حق مالکیت، حق اقتصاد شفاف و رقابتی، سعی در کمک به ایده‌پردازان استارت‌آپ در جهت توسعه کار و اتخاذ روش‌های مناسبِ حل مشکل داشت.

علی ربیعی در جمع شرکت‌کنندگان در پایان مراسم گفت:  متاسفانه از کارآفرینی در کشور ما ادراک خوبی به عمل نیامده است. به همین منظور جمع شدن گروهی از نخبگان کشوری برای مسابقه و تمرین کارآفرینی از سرمایه‌های بزرگ این  کشور محسوب می‌شود.

وی عدم شفافیت حقوق شهروندی را در کشور ار معضلات اصلی دانست و گفت: فقدان این شفافیت باعث مشکل و آسیب خواهد شد. این عدم شفافیت باعث می‌شود که نتوانیم با فساد آن‌طور که باید و شاید مبارزه کنیم.

وی در ادامه افزود: مسئله مهم‌تر از حقوق شهروندی فرصت‌های برابر اجتماعی است. یک روز فکر می‌کردیم آیا می‌شود یک کارگر وزیر شود؟ اما این رویا محقق شد. نمی‌دانم که تا چه حد توانستم نیازهای طبقه خود و قشر کارگر را برآورده کنم. امیدوارم که توانسته باشم پاسخ این طبقه را بدهم.

وی ادامه داد: برای رعایت حقوق شهروندی باید فرصت‌های برابر ایجاد شود. نمی‌شود با امکانات متفاوت  انتظار داشت که تمامی افراد بتوانند به رشد و موفقیت برسند.

ربیعی در پایان گفت: یک زمانی دانشگاه‌ها برای تمامی مردم ایران بود اما امروز تنها قشر خاص مرفه می‌توانند به دانشگاه‌ها بروند. برای مبارزه به این سنت‌ها باید تلاش کرد. علم که رشد کند سنت‌های غلط از بین می‌رود. در کارآفرینی نیاز نیست که پول داشته باشیم بلکه نیاز است که مغز متفکر و خلاق داشته باشیم. باید بسترهای اجتماعی مناسب وجود داشته باشد و آن را پیدا کنیم.

 در این رویداد گروه‌های استارت‌ آپی نیروان، بلک‌باکس، چشم شاهد، موفقیت‌شناسی، حامی‌جو، کارآفرینی ایراندخت، کارما و پروتک شرکت کرده بودند که در پایان گروه حامی جو، کارآفرینی ایراندخت وچشم شاهد به ترتیب اول تا سوم شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز