خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان:

ارزیابی عملکرد موجب ارتقای پاسخگویی دستگاههای اجرایی و اعتماد عمومی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۸۳۱

به گفته مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان مؤسسات و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با هر ماموریت، رسالت، اهداف و چشم‌اندازی که دارند ملزم به پاسخگویی به ارباب‌رجوع و ذینفعان هستند.

به گزارش ایلنا، احمد توصیفیان (مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان) در جلسه شورای اداری با حضور تیم ارزیابی عملکرد گفت: مؤسسات و سازمانها و دستگاههای اجرایی با هر ماموریت، رسالت، اهداف و چشم‌اندازی که دارند نهایتاً در یک قلمرو ملی و یا بین‌المللی عمل می‌کنند و ملزم به پاسخگویی به ارباب‌رجوع و ذینفعان هستند و سازمانی که هدف خود را اجرای کامل و دقیق وظایف قانونی و کمک به تحقق اهداف توسعه و تعالی کشور قرار داده، باید به صورت متوالی مورد ارزیابی قرار گیرد بنابراین، بررسی نتایج عملکرد، یک فرایند مهم راهبردی تلقی می‌شود.

توصیفیان با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد، چهارچوبی را مهیا می‌کند تا متوجه شویم چطور فعالیت‌هایی که جهت بهبود انجام می‌شوند نتیجه می‌دهد، افزود: ارزیابی عملکرد بخش جدایی ناپذیر بهبود عملکرد است و اندازه‌گیری شروع بهبود است، زیرا اگر نتوانید فعالیتی را اندازه بگیرید، نمی‌توانید آن را بهبود دهید.

مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی همدان تصریح کرد: درصورتی که ارزیابی عملکرد با دیدگاه فرایندی و بطور صحیح و مستمر انجام شود، در بخش دولتی موجب ارتقا پاسخگویی دستگاههای اجرایی و اعتماد عمومی به عملکرد سازمانها و کارایی و اثربخشی دولت می‌شود.

وی افزود : سازمانها تا زمانی که برای بقا تلاش می‌کنند و خود را نیازمند حضور در عرصه ملی و جهانی می‌‌دانند، باید اصل بهبود مستمر را سرلوحه فعالیت خود قرار ‌دهند. این اصل حاصل نمی‌شود، مگراینکه زمینه دستیابی به آن با بهبود مدیریت عملکرد امکان‌پذیر ‌شود. این بهبود را می‌توان با گرفتن بازخورد لازم از محیط درونی و پیرامونی و تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدهای سازمان، مسئولیت‌پذیری و جلب رضایت مردم با ایجاد و بکارگیری سیستم ارزیابی عملکرد با الگوی مناسب، ایجاد کرد.

در ادامه لطفی معاون دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی گفت: ارزیابی عملکرد در بعد سازمانی معمولاً مترادف اثربخشی فعالیتهاست. منظور از اثر بخشی میزان دستیابی به اهداف و برنامه‌ها با ویژگی کارا بودن فعالیت و عملیات است.

معاون دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه همواره سعی و رویکرد ما برنظام‌مند کردن بازرسی‌ها، تدوین شیوه‌نامه بازرسی و یکپارچه کردن بازرسی‌ها در طول این چند سال بوده است و هدف از آن را ارتقای سطح ادارات و حل مشکلات استان‌ها و بازنگری فعالیت‌های ادارات کل و تقویت رابطه ستاد و صف می‌باشد.

وی هدف ازبازرسی و ارزیابی عملکرد  را کمک به استانها جهت هر چه بهتر انجام دادن ماموریتهای محوله و درنهایت رضایت مردم دانست و گفت: در پایان بازرسی‌های انجام شده ما باید سه ویژگی مهم پاسخگویی، شفافیت و مشارکت را در سازمانها نهادینه کنیم.

لطفی افزود: باید حدود انتظارات را برای کارکنان مشخص کرده و اهداف ستاد را برای استانها مشخص نماییم تا بتوانند هرچه بهتردر مسیر مشخص شده حرکت کنند.

وی با بیان این مطلب که باید اطلاع‌رسانی مناسبی از فعالیت‌های سازمان صورت پذیرد و تمام مردم به صورت یکسان به اطلاعات دسترسی داشته باشند، گفت: خوشبختانه در این زمینه کارهای بسیار خوبی انجام گرفته و وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی جز ۵ دستگاه برتر در زمینه دسترسی آزاد به اطلاعات است.

معاون دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی گفت: استان همدان در حوزه ارزیابی عملکرد در سطح خیلی خوبی را کسب کرده است و در حوزه بازرسی سلامت اداری بازرس استان همدان موفق به کسب رتبه دوم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز