خبرگزاری کار ایران

در یک بیانیه مطرح شد؛

شروط کارگران «خطوط و ابنیه فنی راه‌‌آهن کشور» برای پایانِ اعتصاب

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۸۹۸

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن با صدور بیانیه‌ای، پایان اعتصاب کارگران خطوط و ابنیه فنی را به دریافت مطالبات معوقه منوط کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن با صدور بیانیه‌ای، پایان اعتصاب شانزده روزه کارگران خطوط و ابنیه فنی را به دریافت مطالبات معوقه منوط کرد.

اعتراض صنفی صدها کارگر «خط و ابنیه فنی راه‌آهن کشور» از روز جمعه (۲۹ تیرماه) در اعتراض به تعویق سه تا ۴ ماه حقوق و سایر مشکلات صنفی آغاز شده است.

در این بیانیه به نقل از شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن گفته می‌شود: جنبش اعتراضی ما به این دلیل بسیار فراگیر شده است که در مذاکرات با کارفرمایان به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

از قرار معلوم صدها کارگر به صورت رسمی و قراردادی در نقاط ریلی مختلف کشور مشغول کارند که با فراخوان  شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن پیوستن آنها به اعتصاب بسیاری از بخش‌ها را موقتا به تعطیلی کشانده است.

 شورای هماهنگی کارگران و کارکنان خط و ابنیه فنی راه‌آهن در این بیانیه به‌ دنبال وصول مطالبات کارگرانی است که در نقاط و نواحی مختلف ریلی کشور به دور از خانواده‌های خود در سخت‌ترین شرایط کاری مشغول کارند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده‌ است: شرکت پیمانکاری «توسعه و صنعت»، «گسترش آهن‌راه»، «تراورس» و «جوش گستر» ازجمله شرکت‌هایی هستند که با کارگران خطوط ریل راه‌آهن قرارداد کاری دارند اما به این قراردادها پایبند نبوده و اهمیت نمی‌دهند.

همچنین در این بیانیه با تاکید بر اینکه اعتراضات صنفی کارگران خطوط ابنیه کشور صنفی است، در خصوص شروط کارگران خط و ابنیه برای پایان اعتصاب آمده است: «پرداخت کامل بدهی‌های مزدی، بیمه‌ای و سنواتی»، «عقد قرارداد مستمر و دائم»، «شکل‌گیری نهاد مستقل کارگری»، «تامین امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از اخراج بی‌رویه»، «دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی از سوی کارگران»، «مشخص شدن زمان پرداخت حقوق در هر ماه» و «رفع مشکلات بیمه تکمیلی» از خواسته‌های کارگران برای پایان اعتراض است.

این تشکل صنفی کارگری در دنباله بیانیه خود با مخاطب قرار دادن مسئولان دولتی می‌افزاید: چگونه کارگران خطوط ابنیه فنی می‌توانند با داشتن مشکلات صنفی فراوان، امنیت ریلی کشور را تامین کنند، در صورت وقوع هر مشکل و حادثه‌ای مسئولیت آن برعهده کارگران ریلی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز