خبرگزاری کار ایران

تعدیل صد کارگر در واگن‌سازی کوثر/رئیس اداره کار: کارگران دیگر هم ممکن است بیکار شوند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۴۴۹

در روزهای گذشته صد کارگر از 250 کارگر واگن‌سازی کوثر شهرضا تعدیل شده‌اند. رئیس اداره کار شهرضا می‌گوید امکان دارد اخراج‌های بیشتری در راه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته صد کارگر کارخانه واگن‌سازی کوثر شهرضا تعدیل شدند. این کارخانه در حال حاضر 150 کارگر دارد.

کارگران تعدیل‌شده که هر کدام چندین سال سابقه کار در این کارخانه واگن‌سازی دارند، دلیل تعدیل خود را بی‌رونقی خطوط تولید می‌دانند و می‌گویند: کارفرما می‌گوید کار نیست؛ سفارش نداریم و نمی‌توانیم حقوق این همه کارگر را بپردازیم.

باقی کارگران این کارخانه نیز نگران امنیت شغلی و آینده کاری خود هستند و از بیکار شدن واهمه دارند.

مصطفی اباذری (رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا) در ارتباط با وضعیت این واحد تولیدی با بیان اینکه 150 کارگر باقیمانده این واحد تولیدی نیز ممکن است اخراج شوند، می‌گوید: مسئولان راه‌آهن به مدیران شرکت واگن‌سازی کوثر قولی مبنی بر واگذاری طرح تولید حدود ۱۳۰۰ واگن باری را دادند؛ به دنبال آن، مسئولان این شرکت اقدام به سرمایه‌گذاری حدود شش میلیاردی برای ایجاد خط تولید جدید کردند، اما راه‌آهن به تعهد خود عمل نکرده است. به همین دلیل مدیران شرکت واگن‌سازی کوثر حدود ۱۰۰ نفر از ۲۵۰ کارگران این شرکت را اخراج کرده‌اند و گفته‌اند ممکن است سایر کارگران را نیز اخراج کنند.

کارخانه واگن سازی کوثرشهرضا واقع درکیلومتر ۵۰ جاده اصفهان – شیراز، اولین و بزرگترین شرکت خصوصی تولیدکننده واگن‌های باری در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز