خبرگزاری کار ایران

نماینده پرو در فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری:

کارگران آمریکای لاتین از جانب واشنگتن تحت شدیدترین فشارها قرار دارند/قدس پایتخت ابدی فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۳۹۲

آمریکا به عنوان امپریالیست شمالی به کشورهای آمریکای لاتین نظر سوء داشته و اخیرا به کشورهای انقلابی منطقه مانند ونزولا و کوبا و بولیوی خشم خود را نشان داده و به دنبال مداخلات سیاسی در این کشورها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولنتین پاچو (نماینده پرو) در فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گفت: ما باید با قدرت و انسجام هرچه بیشتر برای مقابله با چالش‌های پیش رو آماده باشیم و باید تمام مفاد مورد موافقت در کنگره هفدهم را اجرا کنیم. نظام امپریالیستی در تمام جهان طبقات کاگری را مورد فشار قرار می‌دهد و ما باید تلاش‌های خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ابرقدرت‌ها به سرکردگی آمریکا به دنبال فروش سلاح‌های خود هستند و سیاست‌های ناجوانمردانه و بدی دارند در این زمینه دارند. سیاست‌هایی در کنار  تشکیل گروه‌های تروریستی و ادامه حمایت از اعمال اقدام‌های جنایت‌کارانه اسرائیل علیه فلسطین. ما در اینجا باید با فلسطین، ایران و سوریه اعلام همبستگی کرده و اعلام کنیم که قدس پایتخت ابدی فلسطین است. همچنین باید با کشورهای یمن و افغانستان اعلام همبستگی کنیم.

پاچو افزود: آمریکا به عنوان امپریالیست شمالی به کشورهای آمریکای لاتین نظر سوء داشته و اخیرا به کشورهای انقلابی منطقه مانند ونزولا و کوبا و بولیوی خشم خود را نشان داده و به دنبال مداخلات سیاسی در این کشورها بوده است. طبقات کارگری در این کشورها بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند و نیروهای ارتجاعی وابسته به آمریکا هیچ‌گاه عقب‌نشینی نخواهند کرد و به دنبال ضربه زدن به ما به عنوان نماینده طبقات کارگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه آمریکای لاتین متاسفانه نئولیبرالیسم در چارچوب اقدام‌های کاپیتالیسیتی و همدستی با آمریکا روز به روز فشار خود را بر ملت‌ها افزایش می‌دهد و یکی از حربه‌های مهم کاپیتالیسم و لیبرالیسم فشار آوردن بر طبقات مستضعف لست.

این فعال کارگری ادامه داد: در آمریکا سندیکاها کارگری داریم که به شدت کار می‌کنند ولی ما شاهد سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی از طرف اتحادیه‌های مردم نهاد وابسته به آمریکا هستیم. وظیفه اتحادیه‌های کارگری است که خود را تقویت کرده و فعالیت‌های خود را افزایش دهند و باید از همه جهت تقویت شوند. در کشورهای آمریکای لاتین که خیلی به طبقات کارگری توجه نمی‌شود نیز باید این اتحادیه‌های کارگری را تقویت کنیم و مبارزات خود را ادامه دهیم و با آرمان‌های انقلابی روز به روز تلاش خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز