خبرگزاری کار ایران

کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن بندر ماهشهر خواستار تشکیل نهاد صنفی شدند

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۳۶۶

شاید به دلیل آنکه شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی قرار دارد و مطابق قانون، قواعد استخدامی حاکم در این مناطق متفاوت است، تاکنون هیچ نهاد صنفی کارگری نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در منطقه آزاد بندرامام خواستار تشکیل نهاد صنفی برای پیگیری مطالبات خود شدند.

این کارگران در تماس با ایلنا افزودند: شاید به دلیل آنکه شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی قرار دارد و مطابق قانون، قواعد استخدامی حاکم در این مناطق متفاوت است، تاکنون هیچ نهاد صنفی کارگری نداشته‌ایم.

آنها افزودند: تعداد ما حدود ۴۰۰ کارگر  رسمی، شرکتی و قراردادی برآورد می‌شود و ما باور داریم که به دلیل خلا‌ءهای قانونی نمی‌توانیم از تمامی حقوق صنفی خود برخوردار شویم.

این کارگران افزودند: به عنوان نمونه مطلع هستیم که مطالبات بیشترمان هر ماه با تاخیری ۱۰ روزه پرداخت می‌شود و با وجود انجام روزانه بیش از ۱۰ ساعت کار، کسی از نحوه دقیق محاسبه مزایای جانبی اطلاع دقیقی ندارد.

به گفته این کارگران، در جلساتی که در اداره کار مناطق ویژه برای رفع مشکلات کارگری با حضور نمایندگان کارگری برگزار می‌شود، کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی به دلیل نداشتن نماینده صنفی از حضور در جلسات محروم هستند.

این کارگران در تشریح مشکلات صنفی خود از مجهز نبودن شرکت به سیستم تهویه مناسب نیز خبر داده و افزودند: این وضعیت در روزها زمستانی و تابستانی که زمان اوج گرفتن سرما و گرمای دمای هواست، مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کند.

همچنین این کارگران از درج عناوین غیرمرتبط شغلی در لیست بیمه و اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی انتقاد کرده و در ادامه گفتند: سالهاست که کارگران پیمانکاری شرکت پیگیر اجرای طبقه بندی مشاغل و درج عناوین واقعی شغل خود در لیست بیمه هستند اما به دلیل نداشتن نماینده صنفی اجرای این طرح‌ها عملیاتی نشده است.

آنها افزودند: عقیده داریم اگر در محیط کارمان امکان تشکیل نهاد صنفی کارگری وجود داشته باشد، دست‌کم وضعیت مبهم پیش آمده تا حد قابل چشمگیری شفاف‌سازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز