خبرگزاری کار ایران

توضیحات کارفرمای قارچ جلگه درباره مرگ دو کارگر

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۰۷۷

در پی وقوع حادثه منجر به فوت دو نفر از کارگران واحد «قارچ جلگه دز دزفول»، مدیر عامل این شرکت به ارائه توضیحاتی در مورد این حادثه پرداخت.

به گزارش ایلنا؛ «غلامعلی اسلامی‌زاده» در تشریح این حادثه گفته است: حوالی ساعت۴۷: ۱۷روز یکشنبه (۲۶ آذر ماه) یکی از کارگران شرکت که در حال تمیز کاری نقاط زباله گیر بخش فرموله کشت قارچ بود به ناگهان به دلایل نامعلومی درون استخر مواد مصرفی سقوط می‌کند و کارگر دیگری که به قصد کمک به همکار خود را داشت به محض ورود به استخر دچار حادثه می‌شود که متاسفانه هر دو آن‌ها جان خود را از دست دادند.

او با بیان اینکه کارگر متوفی حدودا ۲۹ و ۳۰ سال سن داشتند در ادامه توضیحات خود گفت: بخشی ازشرکت قارچ جلگه مربوط به نگهداری مواد ی همانند کلش گندم، کود مرغ و پودر سنگ گچ خام  است که در آن مکان  این مواد برای کشت قارچ فرموله می‌شود  که در نهایت آنجا برای تخمیر آبگیری و اشباع می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مکان انباشت مواد قبل از ورود به استخر آبگیری، نقطه‌ای زباله گیر است  گفت: باید این نقاط زباله گیر  مرتبا از سوی کارگران  تمیز شود.

وی ادامه داد: بار‌ها به کارگران در خصوص رعایت نکات ایمنی برای نظافت وتمیزکاری این مکان توصیه وتذکر دادهایم ،حتی در این باره چند مورد کلاسهای آموزشی برگزار کرده‌ایم.

طبق اظهارات مدیر عامل قارچ جلگه، همچنین سایر کارگرانی که در محل حادثه حاضر بودند  برای کمک به همکران حادثه دیده خود قصد ورود به استخر را داشتند  که به محض اطلاع، مانع ورود آن‌ها به استخر شدیم در غیر اینصورت  تلفات بیشتری در حادثه مذکور ایجاد می‌شد.

اسلامی‌زاده با بیان اینکه هنوز علت دقیق مرگ این دو کارگر مشخص نیست گفت: ممکن است این کارگران بر اثر سقوط در استخر و یا گارگرفتگی گازهای ناشی از تخمیر، جان باخته باشند که علت آن توسط پزشکی قانونی بررسی خواهد شد.

گفتنی است روز یکشنبه هفته جاری دو کارگر شاغل در شرکت قارچ جلگه دز دزفول بر اثر سقوط در استخر آمونیاک جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز