خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

نگاه ویژه به تعاونی‌های روستایی در طرح اشتغال روستاها

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۱۱۵

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی با مدیران‌عامل اتحادیه‌های تعاون گفت: حمایت از بانک توسعه تعاون و افزایش سرمایه این بانک سبب ارتقاء سهم بخش تعاون خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست  مدیران‌عامل اتحادیه‌های سراسری که به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این‌گونه نشست‌ها سبب افزایش تعاملات و همدلی در بین خانواده تعاون خواهد شد و شنیدن نقطه نظرات و مسائل بخش تعاون سبب گشوده شدن مسیرهای جدید خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب که تعاونی‌ها باید ارتقای درون بخشی را مدنظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: وزارت تعاون به دنبال این است تا با شناسایی ظرفیت‌هایی که درون هر اتحادیه وجود دارد سیستم گردش کار را در اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها بهبود بخشد.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون دارای ظرفیت‌های مناسبی در ارائه خدمات به تعاونی‌ها است، افزود: تعاونی‌ها باید با تمرکز حساب‌های خود نزد این بانک، سبب ارتقای خدمات بانک توسعه تعاون بین خودشان شوند چراکه ارکان بخش تعاون باید خود باید مصداق تعاون باشند.

سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در نشست مشترک با مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری ملی که به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد، گفت: بانک توسعه تعاون بانک عامل طرح روستا تعاون جهت اشتغال در روستاهای کشور است.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان این مطلب، خاطرنشان کرد: مجلس با تصویب ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار جهت اجرای طرح روستا تعاون حرکت رو به جلویی در جهت فعال‌سازی تعاونی‌های کشور صورت داده است و تعیین بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل این طرح نشان از توجه ویژه مسئولان به بانک تخصصی بخش تعاون است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۳ طیف از تعاونی‌های قوی، متوسط و ضعیف در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های متوسط معمولاً به دنبال خدمات جاری هستند اما تعاونی‌های محروم نیاز به فعال شدن دارند که در طرح روستا تعاون شناسایی و فعال‌سازی تعاونی‌های موجود در روستاها و افزایش اشتغال جهت جوانان روستاها در جهت حفظ روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها به شمار می‌آید.

کلانتری با اشاره به طرحی دیگر در خصوص فعال‌سازی تعاونی‌های توسعه عمران شهرستان‌ها، افزود: با ایجاد این نوع از تعاونی‌ها ایجاد زنجیره خدماتی و ارتباط بین تعاونی‌ها و توانمندسازی آن‌ها قابل انجام خواهد بود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان این مطلب که تعاونی‌ها باید خود را در جهت صادرات قوی کنند، افزود: ایجاد فضاها و بازارهای جدید جهت ارائه محصولات تعاونی‌ها به آن‌ها در جهت افزایش تولید و اشتغال کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز