خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «کیهان بُد» از تهدید امنیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۱۸۰

به دلیل کاهش فعالیت تولیدی کارخانه «کیهان بُد» واقع در شهرستان تاکستان، حدود۴۰کارگر این کارخانه تولید کننده محصولات بهداشتی و تنظیم خانواده بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

کارگران این کارخانه در تماس با ایلنا گفتند فعالیت کارخانه که در زمینه تولید« محصولات بهداشتی و تنظیم خانواده » در استان قزوین قرار دارد از حدود یک سال قبل تاکنون به بهانه مشکلات مالی به حداقل رسیده است.

آنان با بیان اینکه هم اکنون کارگران این کارخانه از وضعیت موجود رضایت ندارند، در ادامه گفتند: کاهش تولیدات این کارخانه تهدیدی بر امنیت شغلی کارگران قرادادی کارخانه شده بطوریکه از تعداد حدود ۱۱۰کارگری که در این کارخانه شاغل بوده اند هم اکنون تعداد حدود ۴۰نفر باقی مانده‌اند.

به گفته کارگرانی که این اطلاعات را در اختیار ایلنا گذاشته‌اند در چند سال گذشته فعالیت  «کیهان بُد» دیگر رونق سابق را ندارد و در نتیجه کارفرما از مدتها قبل ناچار شده است با کاهش نیروی کار بخش زیادی از فعالیت کارخانه را متوقف کند.

به گفته آنها، دی ماه سال گذشته  کارفرما حدود ۷۰ کارگر کارخانه یکجا اخراج کرد. تقریبا نیمی از این کارگران بعد از  از این فاصله زمانی تا هم اکنون چندین بار اخراج وبکار گرفته شده اند.

کارگران می‌گویند اخراج کارگر در این کارخانه به یک رویه تبدیل شده است به طوری که کارفرما هر زمان که سفارش تولید می گیرد از گروهی از نیروی کار  اخراجی خود  دعوت بکار می‌کند.

منابع کارگری می‌گویند علارغم موارد ذکر شده  پرداخت مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه دست کم یک ماه به تاخیر افتاده است و بیمه تامین اجتماعی آنان نیز دچار مشکلاتی است.

به نقل از کارگران این واحد گفته می‌شود محدود شدن فعالیت تولیدی کارخانه به متوقف شدن سفارش‌ این محصول از سوی شبکه بهداشت بازمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز