خبرگزاری کار ایران

در دستور ویژه مدیرعامل تامین اجتماعی مطرح شد؛

رسیدگی فوری به وضعیت حوادث ناشی از کار در زنجان و شهرکرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۹۷۳

درپی وقوع حوادث اخیر کارگری در استان‌های زنجان و چهارمحال بختیاری که منجر به کشته و زخمی شدن نزدیک به ۱۱نفر از کارگران شد، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری وضعیت خانواده‌های این کارگران صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در پی دو حادثه ناشی از کار در استانهای زنجان و چهارمحال و بختیاری که منجر به کشته شدن ٦ کارگر و مجروح شدن ٥ کارگر شد، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مدیران این دو استان برای رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان و بازماندگان دستور ویژه داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از مدیران کل تأمین اجتماعی استانهای زنجان و چهارمحال و بختیاری خواست به وضعیت کارگران حادثه دیده و همچنین بازماندگان کارگران متوفی در دو حادثه ناشی از کار به صورت ویژه رسیدگی شود.

مستمری بازماندگان کارگر کشته شده تولید خوراک دام برقرار می‌شود

همچنین مسعود علیاری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان، درباره اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به بازماندگان حادثه کارگاه تولید خوراک دام هیدج، گفت: براساس بررسی‌های اولیه مشخص شده محمد فیروزی، کارگر حادثه دیده در این کارگاه، بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی و دارای همسر و ٢ فرزند است.

وی ادامه داد: با دستور دکتر نوربخش؛ مستمری بازماندگان این کارگر از امروز برقرار می‌شود و کمک‌های دیگری نیز از سوی سازمان تأمین اجتماعی به خانواده وی اعطا می‌شود.

علیاری درباره وضعیت خانواده‌های دو برادر با نام‌های مصطفی و مجتبی مرسلی که در کارگاه مجاور مشغول به کاربوده و برای کمک به محمد فیروزی اقدام کرده و جان خود را از دست داده‌اند، نیز گفت: یکی از این دو برادر مجرد بوده و بازمانده‌ای ندارد اما برادر دیگر متاهل بوده و وضعیت بیمه‌ای و بازماندگان او درحال بررسی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان تأکید کرد: با دستور مستقیم دکتر نوربخش به وضعیت خانواده و بازماندگان این دو کارگر نیز رسیدگی خواهد شد و قطعا از هیچ‌گونه کمک و خدمت رسانی ممکن دریغ نخواهیم کرد.

 کارگران متوفی تونل گردنه چری از مزایای قانونی بهرمند می‌شوند

غلامرضا محمدی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، نیز درباره حادثه تونل در دست احداث گردنه چری گفت: در اثر این حادثه متاسفانه ٣ کارگر کشته و ٥ نفر مجروح شده‌اند. ٢ نفر از مجروحین این حادثه به صورت سرپایی مداوا و ٣ نفر دیگر بستری شده‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: کارگران حادثه دیده‌ای که تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند از تمامی مزایای قانونی برخوردار خواهند بود و خدمت رسانی به مجروحین و رسیدگی به وضعیت بازماندگان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

محمدی ادامه داد: با دستور ویژه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ملاقات مجروحان و دیدار و دلجویی از بازماندگان کارگران متوفی انجام می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی تمامی تعهدات قانونی را درباره این حادثه دیدگان انجام خواهد داد و  مستمری بازماندگان کارگران بیمه شده نیز در اسرع وقت و از امروز برقرار می‌شود.

وی تأکید کرد: حتی فراتر از تکالیف قانونی از هیچ کمکی برای کاستن از آلام و مشکلات مجروحین و بازماندگان دریغ نخواهیم کرد.

روز گذشته در شهرستان هیدج استان زنجان کارگر یک کارگاه تولید خوراک دام در مخزن نگهداری مواد اسیدی و قلیایی دچار مسمومین ناشی از گاز شد و دو برادر که در کارگاه مجاور مشغول به کار بودند؛ وقتی برای کمک به کارگر حادثه دیده اقدام می‌کنند، نیز در اثر گازگرفتگی جان خود را از دست می‌دهند.

در اتفاق دیگری که عصر روز گذشته در استان چهار محال و بختیاری رخ داد؛ کارگرانی که در پروژه احداث تونل گردنه چری در محور شهرکرد به مسجد سلیمان مشغول بسترسازی و آرموتوربندی بودند با حادثه ریزش سقف تونل مواجه می‌شوند. براساس گزارش‌های اعلام شده تاکنون ٣ کارگر بر اثر این حادثه کشته و ٥ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز