خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان مطرح کرد؛

نه به آموزش ضمن خدمت پولی/ خصوصی سازی آموزش‌های ضمن خدمت مخالف قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۵۳۵

یک فعال صنفی معلمان از ایجاد کمپین نه به آموزش ضمن خدمت پولی با هدف جلوگیری از کالایی سازی آموزش خبر داد.

شهریار نادری، فعال صنفی معلمان در گفتگو با ایلنا با اشاره به کمپین نه به آموزش ضمن خدمت پولی گفت: جمعی از معلمان این کمپین را تشکیل داده‌اند و تا کنون ۸۵۰۰ فرهنگی عضو این کمپین شده‌اند.

وی در ارتباط با هدف ایجاد این کمپین گفت: دغدغه غالب فرهنگیان این است که از کالایی سازی آموزش و پرورش جلوگیری شود؛ متاسفانه اخیرا تعداد آموزش‌های ضمن خدمت پولی افزایش پیدا کرده و ارگان‌های بسیاری درگیر این مساله شده‌اند؛ این ارگان‌‌ها، آموزش و پرورش را بازاری برای کسب درآمد بیشتر می‌بینند.

عضو انجمن صنفی معلمان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ارگان‌های مختلف، دوره‌ها و آزمون‌های بی‌کیفیت برای معلمان برگزار می‌کنند تا بتوانند کسب درآمد کنند؛ گفت: این شیوه نه به دانایی معلمان می‌افزاید و نه بهره‌ای برای سیستم آموزشی کشور دارد.

نادری افزود: قبلا براساس مصوبه سال ۷۹ دولت، آموزش‌های ضمن خدمت معلمان، اختیاری بود و به ازای ۱۷۶ ساعت آموزش ضمن خدمت، یک گروه تشویقی و معادل یک ماه حقوق به عنوان پاداش به معلمان پرداخت می‌شد. اما الان با توجه به اجرای رتبه بندی ناقص، این آموزش‌ها از حالت اختیاری درآمده‌اند؛ چرا که اگر معلمان در این دوره‌ها شرکت نکنند، شرایط ارتقاء رتبه را پیدا نمی‌کنند.

این فعال صنفی معلمان در ادامه اظهار داشت: با ایجاد این کمپین، می‌خواهیم با تحویل طومار امضا شده به آموزش و پرورش، دفتر ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس، هم از آموزش ضمن خدمت رایگان دفاع کنیم و هم خواسته دیگر خود یعنی لزوم ارتقاء کیفی دوره‌های ضمن خدمت را مطرح کنیم.

نادری در پایان با اشاره به تغییرات پیشنهادی دولت در لایحه اصلاح قانون کار مبنی بر واگذاری آموزش‌های ضمن کار کارگران به بخش خصوصی گفت: به نظر می‌رسد پای خصوصی سازی آموزش به حیطه روابط کار هم باز شده و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی، نیروی کار را منبع کسب درآمد می‌بینند؛ باید گفت این رویکرد کالایی، در تعارض آشکار با قانون اساسی است و حقوق صنفی نیروی کار را ضایع می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز