خبرگزاری کار ایران

در بهار ۹۵ اتفاق افتاد:

150 کارگر «ایساتیس» با اتمام قرار داد کار اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۹۱۷

منابع کارگری ایلنا از اخراج 150کارگر قرار دادی کارخانه تولید کننده انواع رادیاتور «ایساتیس» واقع در شهر صنعتی یزد خبر می‌دهند.

منابع کارگری ایلنا دریزد می‌گویند در این واحد تولیدی حدود 400 کارگر مشغول به کار هستند اما از ابتدای فروردین ماه جاری به دلیل آنچه از سوی کارفرما «رکود بازار فروش محصولات» عنوان شده است، تعداد 150کارگر قرار دادی این کارخانه با میانگین سوابق کاریک تا 5 سال پس از خاتمه قرارداد موقت کارشان اخراج شده‌اند.

بنا بر ادعای این کارگران، کارفرما بعد از اخراج 150 کارگر به کارگران باقی مانده اطلاع داده است که به دلیل مشکلات مالی حداقل تا پایان خرداد ماه  فعالیت تولیدی ندارد و در نتیجه آنها دیگر بر سر کار خود حاضر نشوند.

به گفته این منابع خبری؛ کارگران بعد از اخراج برای بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه به صورت مجزا به اداره کار یزد شکایت کرده‌اند و برای دریافت مقرری بیمه بیکاری  معرفی شده‌اند.

کارگران اخراجی ایساتیس درباره مطالبات معوقه خود می‌گویند؛ دستمزد کارگران اخراجی وشاغل این واحد تولید کننده انواع رادیاتور در ماهای بهمن واسفند سال 94 به همراه عیدی سال 95 پرداخت نشده است.

طبق ادعای کارگران اخراجی، آنچه باعث نگرانی آنان شده این است  که کارفرما قبل  از استخدام  از شماری از کارگران چک‌های تضمینی در یافت کرده است که در حال حاضر وضعیت عودت این ضمانت‌ها مشخص نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز