خبرگزاری کار ایران

طی دو ماه ونیم گذشته؛

۲۵۰ کارگر تاژ بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۷۲۸

از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون نزدیک ۲۵۰ کارگر قرار دادی وپیمانی کارخانه «تاژ» در قزوین به دلیل تمدید نشدن قراردادهای کار خود تعدیل شده‌اند.

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولیدی با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: حدود ۲۰۰ نفر از این کارگران در ابتدای مهر ماه سال جاری تعدیل شده بودند که  از ابتدی ماه گذشته ( آبان ماه) نیز نزدیک به ۵۰کارگر دیگر به جمع همکاران تعدیل شده خود اضافه شده‌اند.

بنا بر ادعای این کارگران اخراجی، پیش از این در این واحد تولیدی حدود ۱۷۰۰ کارگر کار می‌کردند که غالب آن‌ها زیر نظر یک شرکت پیمانکار مشغول کار بودند.

به نقل از این کارگران اخراجی گفته می‌شود که درحال حاضر ۱۵۰۰کارگر در کارخانه مشغول کارند که نیمی از آنها با قرار دادهای کوتاه مدت سه ماهه بدون تاریخ زیر نظر شرکت تامین کننده نیروی انسانی مشغولند.

بصورت مشخص یکی از این کارگران گفته است: این اخراج درحالی اتفاق افتاده است که کارفرما بعد از تعدیل‌های صورت گرفت، ۲۵۰کارگر اخراجی مجددا به نیروی کار خود اضافه کرده است.

طبق اظهارات وی، این واحد دارای تولید و بازار فروش خوبی است اما کارفرما با کاهش شیفت‌های کاری کارگران از سه شیفت به دو شیفت، نیروی کار ماذاد را تعدیل کرده است.

به گفته این کارگر تعدیل شده، تعدادی از کارگران مذکور بیش از ۱۵ سال سابقه کاری داشته‌اند و برای پیگیری مطالبات صنفی خود هنوز شکایتی را در اداره کار مطرح نکرده‌اند.

به ادعای این کارگر پیمانی، کارفرما در زمان اشتغال مطالبات مزدی او وسایر همکارانش را با تاخیردو تا سه ماه پرداخت می‌کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز