خبرگزاری کار ایران

معطلی نوزده ماهه کارگران بازنشسته بافت بلوچ برای تسویه حساب

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۶۱۰

بیش از ۸۰ کارگر بازنشسته کارخانه بافت‌بلوچ از ابتدای فروردین‌ماه ۱۳۹۳سال گذشته تاکنون معطل در یافت سنوات پایان خدمت خود هستند.

رئیس سابق شورای کارگری کارخانه بافت‌بلوچ با اعلام این خبر به ایلنا گفت: درست یک‌سال و هفت ماه از پیش با بیش از ۸۰ نفر از کارگران این کارخانه تسویه حساب شد اما تا این لحظه هیچ وجهی بابت مطالبات پایان خدمت آنها پرداخت نشده است. 

«درخشنده» خود در زمره این کارگران است با بیان اینکه در تمامی این مدت برای دریافت معوقات مزدی خود میان دستگاه‌های اداری مختلف سرگردان شده‌اند،  ادامه داد: مدیرعامل کارخانه همکاری خوبی با ما داشته و بیان کرده «شما بازنشسته شده‌اید و حق شما به گردن ما نیست زیرا در این مدت مالکیت کارخانه برعهده سازمان خصوصی‌سازی بوده است».

وی افزود: در گفتگو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آنان با اعلام این که بودجه ای برای تسویه حساب ندارند، اعلام کردند: باید به سازمان خصوصی سازی (وزارت امور اقتصادی و دارایی) مراجعه کرده و مطالباتتان را از آنها پیگیر شوید که این امر تاکنون میسر نشده است. 

این کارگر بازنشسته بافت بلوچ در تشریح اقدامات بعدی کارگران برای دریافت حق خود می گوید: به نماینده خود در مجلس مراجعه کرده که ایشان نیز قول پی‌گیری دادند و قرار شد تا وقت ملاقاتی را با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی ترتیب دهند تا چند تن از نمایندگان کارگران به نیابت از بقیه به تهران بیایند. 

درخشنده با بیان این‌که سنوات پایان کار در واقع اندوخته کاری سخت در طول بیست سال کار در بافت‌بلوچ است، اظهار داشت: در کارخانه با مواد شیمیایی ، پرز پنبه و تحت شرایط دشوار کار کرده‌ایم تاجایی که بسیاری از کارگران با مشکلات عمیق تنفسی رو به رو شدند، حال این رفتار با ما ظلم است. 

وی افزود: ما منتظر تعیین وقت از سازمان خصوصی‌سازی و مدیریت کنونی کارخانه هستیم تا از آنها بخواهیم تکلیف ما را روشن کنند. 

کارخانه بافت‌بلوچ از ۳۶ سال قبل با هدف اشتغال‌زایی در شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان احداث شد به‌طوری‌که بیش از ۲ هزار نفر در آن مشغول به کار بودند. با آتش سوزی سال ۸۷ که منجر به تخریب خط ریسندگی و مشکلات فراوان برای این کارخانه شد هم اینک تنها ۲۰۰ نفر در بخش رنگ‌ریزی آن مشغول به فعالیت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز