خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران اعلام کرد:

سرنوشت نهایی سهام معدن سنگ آهن بافق هنوز مبهم است

نماینده کارگران معدن سنگ آهن بافق خواستار رفع ابهام درباره سرنوشت نهایی سهام این معدن شد. سال گذشته قصد دولت برای واگذاری سهام این معدن به بخش خصوصی باعث اعتراضات گسترده کارگران شده بود.

به گزارش ایلنا، «محمدرضا صباغیان» در چهارمین جلسه کارگروه رسیدگی به مطالبات کارگران معدن سنگ آهن بافق با تاکید بر لزوم پاسخگو بودن استاندار یزد نسبت به توافق‌نامه شهریور ۹۳ که میان کارگران اعتصابی این معدن و مقامات محلی به امضا رسید، گفت: عدم حضور مسئولینی که صورتجلسه قانونی و حقوقی شهریور ۹۳ را امضا کرده‌اند، موجب شده‌ است که پیگیری‌ها ضعیف باشد و به نتیجه نرسیم.

او افزود: بندهای اصلی این صورتجلسه یعنی تعلق ۱۵ درصد از سهام معدن به بافق و دولتی ماندن ۲۸/۵ درصد دیگر از سهام این معدن از مهم‌ترین مطالبات کارگران است که مسئولان استان باید در قبال آن پاسخگو باشند.

صباغیان در ادامه عدم حضور مطالبه گرانه مردم را یکی از مهم‌ترین دلایل عقب افتادگی‌های بافق در سالیان گذشته دانست.

او با اشاره به به آسیبهای زیست محیطی و عوامل بیماری‌زا در انفجارهای معادن، گفت: امروز که تازه مردم و مسؤلین خواستار گرفتن درصدی از عوارض شرکت سنگ آهن مرکزی هستند، شاهد این هستیم که بسیاری از معادن این شهر با مالکیت خصوصی در حال تاراج هستند و هیچ گونه عوارضی به مردم بافق پرداخت نمی‌شود.

او سفر قریب الوقوع معاون اول رئیس جمهور به یزد را فرصت مناسبی برای رفع ابهام از بازگشت ۲۸/۵ درصدی سهام شرکت سنگ آهن و به اتمام رساندن موضوع واگذاری ۱۵ درصد از سهام این شرکت به بافق دانست و از مسؤلین شهرستان و استان خواست نسبت به تشکیل جلسه کارگروه با معاون اول و هیات همراه تلاش کنند.

نماینده کارگران معدن سنگ آهن بافق در پایان فضای آرام کنونی شهر را به خاطر وجود جلسات کارگروه عنوان کرد و از مسؤلین خواست در «مسایل شهر تصمیم عجولانه نگیرند» و «فکر نکنند مردم خواب هستند».

کد خبر : ۲۷۶۸۹۴