خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران خبر داد؛

خودداری تامین‌اجتماعی شرق‌تهران از تمدید دفترچه‌بیمه کارگران‌ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۱۸

اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران واقع در خیابان مطهری و شعبات زیر مجموعه آن بدون همکاری انجمن‌های صنفی، از تمدید بیمه کارگران ساختمانی که در محل کار خودحاضر نیستند، خوداری می‌کند.

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان تهران از همکاری نکردن اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران وشعب زیر مجموعه با تشکل صنفی کارگران ساختمانی در خصوص شناسایی کارگران و تخصیص سهمیه بیمه خبر داد.


«احمد زارعی» در این باره به ایلنا گفت: اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران واقع در خیابان مطهری و شعبات زیر مجموعه آن بدون همکاری انجمن‌های صنفی، از تمدید بیمه کارگران ساختمانی که در محل کار خودحاضر نیستند، خوداری می‌کند.


او با بیان اینکه امکان تمدید بیمه کارگران ساختمانی هم اکنون با دشواری‌هایی روبروست، تصریح کرد: شرایط کار کارگران ساختمانی به گونه‌ای است که بعد از اتمام یک پروژه ساختمانی به محل کارجدید انتقال می‌یابند با این حال زمانی که بازرسین تامین اجتماعی برای تایید هویت یک کارگر ساختمانی به کارگاهی که قبلا کار می‌کرده است مراجعه می‌کنند در صورت مشاهده نکردن کارگردر محل کارگاه ساختمانی، بیمه تامین اجتماعی وی را فاقد اعتبار می‌کند.

زارعی با بیان اینکه تامین اجتماعی طبق «ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار» باید از افرادی که برای بیمه شدن به این اداره مراجعه می‌کنند معرفی نامه انجمن صنفی مربوطه‌شان را بخواهد، افزود: این در حالی است که شعب تامین اجتماعی شرق تهران از انجمن صنفی ماهیت شغلی کارگران معرفی شده به این اداره را استعلام نمی‌کند و این موضوع موجب سوء استفاده افرادی از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی شده است.


به گفته رئیس انجمن صنفی کارگران عایق کار وآسفالت کاراستان تهران، با وجود آنکه طبق قانون کارگران ساختمانی برای بیمه شدن در سازمان تامین اجتماعی نیاز به تاییدیه انجمن‌های صنفی دارند و این انجمن‌ها هستد که باید روند احراز صلاحیت و اشتغال آنان را در مشاغل ساختمانی تایید کنند، اما متاسفانه این موضوع توسط برخی مسئولان نادیده گرفته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز